Inspirata strategie a bavarezilor dă roade: uzina BMW de la Regensburg ascende „pe val”, cu perspective excelente.

Utilizarea unor platforme tehnice în comun pentru mai multe serii de automobile (BMW X1 și BMW X2, în cazul de față), apoi faptul că respectivele platforme se pretează și la echiparea BEV-urilor (BMW iX1 și BMW iX2), iar toate aceste modele sunt SUV-uri familiale de clasă compactă, a asigurat excelente condiții pentru flexibilitate tehnică și eficientizarea activității de producție.

Directorul uzinei BMW din Regensburg, Armin Ebner, este extrem de optimist pentru 2024. „De când am adăugat un schimb de noapte în toamna anului trecut, producţia noastră zilnică a crescut deja cu aproximativ 300 de automobile, la 1.300 în prezent. Producţia noastră anuală totală pentru 2023 a fost de 238.301 automobile.” Aceasta înseamnă că, anul trecut, aproape unul din zece BMW produse la nivel mondial a provenit din Regensburg.

„Acest lucru confirmă atractivitatea puternică pentru clienţi a modelelor din clasa compactă construite în Regensburg, BMW X1 şi BMW X2”, subliniază Ebner. A doua generaţie BMW X2 a intrat în producţie la Regensburg în noiembrie. Lansarea pe piaţa mondială a automobilului produs exclusiv la uzina BMW Group din Regensburg a avut loc pe 2 martie. Pieţele sale principale vor fi China, SUA şi Europa.

„Cu BMW iX1 şi BMW iX2, vom continua să inspirăm clienţii din întreaga lume cu plăcerea de a conduce electric de la Regensburg”, spune Ebner. Europa este o piaţă de vânzare deosebit de importantă pentru modelul electric BMW iX2, mai ales în contextul în care versiunile iX1 şi iX2 20, cu un singur motor electric de 204 CP, tracţiune faţă şi o baterie cu o capacitate netă de 64,7 kWh oră pentru o autonomie de 475 km sunt disponibile la preţuri foarte competitive în gamă, inclusiv în compraţie cu modele cu motoare cu ardere internă.

Bateriile de înaltă tensiune pentru automobilele electrice construite în Regensburg sunt produse pe amplasamentul din Leibnizstraße, în imediata apropiere a uzinei auto. „Locaţia noastră din Leibnizstraße oferă un sprijin valoros pentru transformare. Faptul că aici am produs peste 100.000 de baterii de înaltă tensiune pe parcursul anului trecut este o dovadă a intensificării cu succes a mobilităţii electrice la Regensburg”, explică Ebner. Pentru a îndeplini diferenţele de cerere ale clienţilor din toate regiunile lumii, Regensburg va continua, de asemenea, să construiască automobile cu motor termic, ca parte a mixului, pe aceeaşi linie de asamblare.

Acest nivel ridicat de producţie se reflectă şi în dezvoltarea numărului de angajaţi. „Am angajat deja peste 500 de persoane în 2023. Pentru 2024, intenţionăm să recrutăm alţi 600 pentru producţia noastră”, explică Ebner. Locaţia caută să atragă angajaţi în zone cu deficit de competenţe, cum ar fi întreţinerea şi electronicele. „Dar vom compensa şi uzura naturală cauzată de oamenii care părăsesc fabrica din cauza vârstei”, a continuat Ebner. Uzina BMW Group din Regensburg va recruta 120 de noi stagiari şi în vară. „Acest lucru va include pregătirea a opt stagiari pentru noul locaţie planificată în Straßkirchen, aici, în Regensburg.” Personalul principal al BMW Group din locaţiile sale din Regensburg şi Wackersdorf, aflate în estul Bavariei, numără în prezent aproximativ 9.250 de angajaţi.

De asemenea, pregătirea pentru producţia lui BMW NEUE KLASSE în a doua jumătate a deceniului va constitui un impuls favorabil pentru viitorul pe termen lung și va implica investiții semnificative. Până la sfârşitul anului 2024, un total de aproximativ 200 de milioane de euro vor fi direcţionaţi către locaţiile Regensburg şi Wackersdorf. Ebner: „Perspectivele pentru ambele locaţii arată foarte bine. Această investiţie nouă ne va ajuta să asigurăm viitorul pe termen lung al ambelor unităţi. În acelaşi timp, este şi o investiţie în Palatinatul Superior ca locaţie pentru industrie”.

În acelaşi timp cu construirea modelelor actuale, uzina auto din Regensburg se pregăteşte şi pentru producţia următoarei generaţii de modele, care va demara în a doua jumătate a deceniului. „Cu NEUE KLASSE, compania îşi propune să stabilească noi standarde pentru digitalizare, electrificare şi circularitate – şi deja ne pregătim pentru acest lucru în Regensburg. În pauza de producţie de Anul Nou, am finalizat primele modificări majore, inclusiv pentru secţia de asamblare auto. Alte măsuri structurale vaste vor fi implementate la începutul anului 2024/2025”, explică Ebner.

Adaugă un comentariu

Articole similare