În cadrul Salonului Auto de la Geneva am avut ocazia să stăm față în față cu Tetsuro Aikawa, președinte și COO Mitsubishi Motors Company.
Ce ne puteți spune despre strategia viitoare a mărcii pe piața din Europa? Care vor fi produse principale pe care se va axa Mitsubishi?
În acest moment cel mai important reprezentat al mărcii la nivel european este Outlander PHEV, cu cifre de vânzări cu care suntem foarte mulțumiți.
Competiția este foarte acerbă pe piața din Europa. Care sunt segmentele cele mai importante pentru Mitsubishi?
Cel mai important segment pentru noi este, așa cum am zis, cel al SUV-urilor compacte, deoarece avem la vânzare și modelul ASX. Așadar, acesta rămâne pentru noi cel mai important segment în acest moment.
Aveți în plan o cooperare cu alt producător pentru dezvoltarea de noi produse?
Pentru moment nu avem niciun plan pentru o astfel de cooperare în materie de testare și dezvoltare. Cu toate acestea, suntem în discuții cu cei de la Fiat pentru a le livra noul nostru pick-ul L200, pentru a fi vândut sub brandurile lor.
Aveți în plan o revenire în segmentul mic și compact în Europa?
În acest moment nu există planuri pentru a astfel de revenire. Momentan ne concetrăm atenția în dezvoltarea sistemului de propulsie PHEV, pe care îl prezentăm într-o noua configurație la Geneva pe conceptul PHEV II, un SUV cu dimensiuni compacte. Deoarece sistemul PHEV este scump, noi l-am propus inițial pentru segmentele mai scumpe, pentru ca acum, treptat, să reducem costurile și să îl oferim și pentru modele de dimensiuni mai mici și implicit mai accesibile. Pe de altă parte oferim la vînzare i-Miev, care este un vehicul cu propulsie pur electrică. Vrem să continuăm programul de dezvoltare pentru i-Miev și să îmbunătățim sistemul și eficiența. De aceea, pregătim un succesor pentru acesta.
Din punct de vedere al designului, cât de aproape de versiunea de serie este conceptul PHEV II?
Nu pot cuantifica în cifre, dar este foarte apropiat de versiunea de serie.