Realitatea Augmentată reprezintă viitorul nu doar în industria jocurilor video, ci și în experiența condusului. Cel puțin, asta promite noua tehnologie dezvoltată de Nissan, care are un potențial aparent nelimitat.
Japonezii pregătesc terenul pentru o adevărată revoluție auto. Îmbinând datele culese de senzorii 360° ai mașinii cu informații complexe stocate online în Cloud, Invisible-to-Visible (I2V) proiectează pe parbriz o multitudine de elemente grafice menite să ușureze viața conducătorilor.
Proiecția nu se realizează fizic pe parbrizul mașinii, ci poate fi urmărită numai cu ajutorul unor ochelari speciali pentru AR (Augmented Reality). Astfel, șoferul poate vedea și controla o hartă 3D a împrejurimilor, observând în avans eventuale obstacole ce pot bloca traseul. Pietonii ce se pregătesc să traverseze pot fi detectați cu zeci (poate chiar sute) de metri înainte ca mașina să ajungă la trecere.
Citește și…
Și-a uitat copilul pe plafonul mașinii și a intrat pe autostradă. Cum au reacționat ceilalți șoferi
Metoda rapidă prin care știi dacă autoturismul tău este rechemat în service
Găsite într-o hală din Bulgaria: 11 BMW Seria 5 E34 cu zero kilometri
Îngroziți de mașinile autonome, locuitorii acestui oraș le bombardează cu pietre și le scot în afara șoselei
Ești pieton? Vei fi amendat dacă nu respecți regulile de circulație!
Bulgaria a trecut la vinieta electronică. De unde o cumpărăm
Câți kilometri de autostradă ar trebui inaugurați în 2019?
A consumat toate drogurile posibile, apoi s-a urcat la volan
Cum se încurajează cumpărarea de mașini electrice: taxe uriașe pentru automobilele NOI pe benzină și diesel
Peste 40 de mașini, vandalizate de doi copii. Cine plătește pagubele de 20.000 de lei?
Aceeași tehnologie poate transmite informații în timp real cu privire la disponibilitatea locurilor de parcare, îndreptând persoana de la volan către cel mai apropiat spațiu vacant. În felul acesta se economisesc și timp, și nervi, și combustibil.
Dar I2V se anunță a fi mult mai mult decât un asistent de tip Siri. Cu ajutorul ochelarilor AR, șoferul poate „genera’ pe scaunul de alături un copilot animat cu care să interacționeze în timpul călătoriei. Printre altele, acesta îi poate servi drept instructor auto, ajutându-l să își îmbunătățească tehnica.
Clipul de prezentare al celor de la Nissan simulează și un scenariu în care șoferul conduce în condiții de ceață densă. Tehnologia Invisible-to-Visible intervine instant, proiectând în timp real un peisaj însorit, ca și cum i-ar fi dat „Delete’ ceții.
Sistemul pare ideal pentru mașinile autonome, situație în care șoferul nu e nevoit să fie atent la drum în fiecare secundă. În schimb, în cazul unui vehicul condus manual, atenția șoferului ar putea fi distrasă foarte ușor de toate elementele grafice cu care este bombardat.
Nissan va oferi mai multe detalii cu privire la funcționalitatea I2V la târgul de tehnologie CES 2019, care se desfășoară între 8-11 ianuarie în Las Vegas.
Sursa foto: captură ecran YouTube/Nissan