Marele inventator Iustin Capră a decedat, motiv pentru care am decis să readucem în prim-plan invențiile care l-au făcut pe acesta celebru. Portofoliul prahoveanului cuprinde 114 invenții, dintre care 72 sunt prototipuri de automobile capabile să ofere un consum redus de combustibil.
Iustin Capră a cochetat pentru prima dată cu zona auto în 1955 când construiește vehiculul Virgilius. Acesta avea 2 roți și fusese echipat cu un motor de avion de 105 CP. Virgilius putea rula cu 300 km/h și avea o masă totală de doar 250 de kilograme.
În 1965, prahoveanul a realizat o gamă de prototipuri ale vehiculului Doina, botezat așa după numele fetei sale.
Soleta F, cea mai mică mașină din lume, cu un consum de benzină de doar 0,5 litri la 100 de kilometri. Modelul a fost produs în diverse tipuri, diferența dintre acestea fiind masa totală, viteza maximă și consumul de carburant. În anii ’70, Iustin Capră a pregătit modelul Sarmis EM 4K. Aceasta era descrisă drept o mașină nepoluantă care nu avea volan sau pedalier, comenzile fiind executate cu ajutorul unui buton poziționat pe carcasa scaunului.
Motoreta electrică Oroles ES 5, botezată astfel după un rege dac, era capabilă să ruleze cu o viteză medie de 27 km/h și dispunea de o autonomie de 90 de kilometri.
Ajungem în secolul XXI și facem cunoștință cu Oblio și Troty. Triciclul Troty a fost prezentat la Târgul Inventika din 2008 și dispune de un motor electric integrat în butucul roții de direcție. Vehiculul era capabil să atingă o viteză maximă de 28 km/h și avea o autonomie de până la 50 de kilometri. Acumulatorul cântărea 30 de kilograme și putea fi încărcat de la orice priză de de 230V.
Hibridul Oblio 3C a fost premiat cu Eco-Prize de Federația Internațională a Asociațiilor de Inventatori.
Din utlimele sale creații amintim: Virgilius S, cvadriciclul J 400, Iustinatv, Filipești, Troty Fix și S-E.
Sursă | Wiki | Blog Foto | AutomobileRomanesti