Iveco și Shell promovează combustibilii bioLNG. Posibilă soluție pentru viitor?

Iveco, brand al Iveco Group, și Shell demarează turneul bioLNG „Pe drumul spre emisiile nete zero”, o călătorie de zece zile în Europa cu un camion Iveco S-Way propulsat cu bioLNG. Turneul va începe la stația Shell Mittenwalde din Berlin, cu opriri în punctele-cheie ale rețelei bioLNG, în Germania, Olanda și Italia. Scopul camionului Iveco S-Way este să încheie turneul cu zero emisii nete.

Fiecare etapă va aduce laolaltă lideri din industrie și utilizatori finali implicați în rețeaua bioLNG pentru discuții privind utilizarea profitabilă a bioLNG în decarbonizarea transportului rutier de mărfuri.

Proiectul comun va evidenția modul în care cooperarea strategică și politicile de leadership încurajează adoptarea bioLNG în piața europeană a flotelor, cu scopul de a crește conștientizarea potențialului de decarbonizare al bioLNG pentru transportul pe distanțe lungi. Industria de transport este responsabilă în prezent pentru circa 9% din emisiile totale de CO2 din Uniunea Europeană, aproximativ 73,1% din mărfuri, fiind transportate pe uscat.

 

Timp de peste două decenii, Iveco a fost un pionier în dezvoltarea motoarelor cu ardere internă pentru combustibili alternativi, iar în ultimii ani și-a extins activitățile de dezvoltare și către soluțiile electrice – atât cu baterii, cât și cu hidrogen. „Credem cu tărie că abordarea multienergetică este cea mai bună soluție pentru transportul viitorului și pentru a continua procesul decarbonizării industriei transporturilor”, a spus Giandomenico Fioretti, Iveco Head of Alternative Propulsion Business Development.

 

„Continuăm să investim în camioane propulsate cu bioLNG, deoarece bioLNG s-a dovedit a fi o tehnologie matură, disponibilă imediat pentru a oferi alternativa verde viabilă la diesel, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar, fără a compromite puterea motorului, autonomia, capacitatea de transport sau timpul de alimentare”, a adăugat Giandomenico. Turneul bioLNG, rezultat al colaborării dintre Iveco și Shell, are ca scop să demonstreze că transportul pe distanțe lungi în Europa se poate realiza cu un camion propulsat cu bioLNG. „Ne propunem să poziționăm bioLNG ca o sursă de energie în creștere pe piața europeană a transportului. Împreună, vom contribui la trecerea industriei către un viitor cu emisii nete zero”, a încheiat Giandomenico.

 

Compatibilitatea bioLNG cu infrastructura LNG existentă, care numără 668 de stații în Uniunea Europeană, îl face un combustibil gata de utilizare pentru camioanele propulsate cu LNG, fără a fi necesare modificări sau investiții noi. Cu o rețea extinsă de stații LNG în întreaga UE, cu opțiuni 100% bioLNG, flotele pot accesa cu ușurință bioLNG fără alte costuri.

Prin colaborarea cu stakeholderii și companiile de transport, Iveco și Shell participă activ la identificarea căilor profitabile și viabile pentru decarbonizarea sectorului de transport rutier greu.

Adaugă un comentariu