Așa cum Vârful Moldoveanu se află pe prima poziție în ceea ce privește înălțimea maximă a Munților Carpați din România, gama Land Rover Defender primește mult așteptatul propulsor V8. Similitudini: vârful de gamă poartă denumirea de Defender V8 Carpathian Edition.
Cel mai puternic Defender dispune de un propulsor V8 supraalimentat pe benzină, care produce 525 CP și un cuplu maxim de 625 Nm. Resursele motorului de cinci litri sunt puse în valoare de o transmisie automată cu opt trepte. Performanțele modelului cu ampatament scurt (Defender 90) se remarcă printr-un sprint 0-100 km/h în 5,2 secunde, în timp ce acul vitezometrului poate urca până la valoarea de 240 km/h. Astfel de cifre atrag un consum de 14,5 l/100 km, în timp ce emisiile ajung la 327 g CO2/km.
„Introducerea motorizării V8 adaugă gamei Defender o nouă dimensiune a implicării conducătorului auto și a capabilităților off-road. Rapid și captivant de condus, reprezintă punctul culminant în evoluția familiei Defender și oferă în aceeași măsură satisfacția conducerii pe drumurile asfaltate și în afara acestora. De asemenea, am sporit atractivitatea întregii game Defender, prin introducerea unor noi variante, pachete de dotări opționale și conectivitate sporitătă, astfel încât există cu adevărat un Defender pentru fiecare', a declarat David Hemming, Chief Product Engineer, Jaguar Land Rover.
Modelele Defender echipate cu motor V8 primesc un nou program de conducere în sistemul Terrain Response. Poartă denumirea „Dynamic” și ajută șoferul să obțină maximul de performanță, indiferent de suprafața de rulare. De asemenea, vârful de gamă a primit mai multe modificări pe partea de suspensie (bare antiruliu întărite, brațe cu bucșe mai rigide), în timp ce diferențialul activ de pe puntea spate afișează un răspuns mai rafinat atunci când mașina depășește limita aderenței.
Din punct de vedere al designului, Defender V8 se distinge prin sigla exterioară personalizată, prin evacuarea cu patru ieșiri, jantele de 22 de inchi și prin etrierele de culoare albastră. Clienții au la dispoziție trei culori – Carpathian Grey , Yulong White și Santorini Black.
Interiorul este dominat de tapițeria din piele Ebony Windsor cu accente Miko Suedecloth și Robustec. Volanul emblematic cu patru spițe este îmbrăcat în Alcantara, în timp ce pedalierul cromat încheie tema sportivă. Unitatea media Pivi Pro poate fi acum configurată și alături de un display mai generos cu diagonala de 11,4 inchi (cu 60% mai mare față de actualul ecran).
Ediția Carpathian Edition dispune de plafon, capotă și ușa spate în culoare contrastantă (Narvik Black). Modelul beneficiază, din fabrică, de un strat superior de protecție aplicat peste vopsea. Materialul plastic afișează un aspect semimat și asigură protecție împotriva agresiunilor tipice condusului în condiții off-road.