La origine, trotineta a fost un vehicul cu tracțiune umană destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani (aproximativ). Mai nou, congestionarea traficului urban și intrarea în producție a trotinetelor cu propulsie electrică au creat o problemă cu aspecte și dimensiuni surprinzătoare. Deocamdata, in absenta unui cadru legal anume definit, unii utilizatori de trotinete își permit aproximativ orice pe drum, cu riscurile implicite pentru siguranța lor și a celorlalti din jur. Cum va fi aceasta rezolvată de către autoritățile statului Român?
Din propunerea Ministerului de Interne privind legiferarea circulației trotinetelor în spațiul public notăm că aceasta va avea statut de vehicul și conducătorul trebuie să aibă cel puțin 14 ani. Circulația trotinetelor electrice pe trotuar ar trebui să fie interzisă, iar cei care nu vor respecta contextul legal adoptat pentru circulația trotinetelor vor putea fi sancționați de către poliție cu 6, până la 8 puncte de amendă (valoarea unui punct de amendă este de 145 lei).
De-a lungul ultimilor trei ani, în România au avut loc aproape 200 de accidente în care au fost implicați posesori de trotinete. Un om a murit și alţi aproape 200 au fost răniţi. Cum piste anume destinate trotinetelor nu există, acestea vor circula pe drum, mai precis pe segmentele unde viteza maximă admisă este de 50 km/h. Referitor la detalii, îl cităm ca sursă oficială pe Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt la Poliția Română: „Prin proiect se propune ca trotineta să fie definită ca vehicul cu 2 sau trei roți prevăzută pentru transportul unei singure persoane. Viteza minima prin construcție să fie de 6 km/oră și cea maximă de 25 de km/h.’