#DrivenLady: Suzuki Swift Hybrid – Gata de vacanță

Fiind una dintre cele mai atrăgătoare și îndrăznețe mașini mici, este dificil să-i găsești cusur noului Swift cu tehnologie mild hybrid. Este distractiv de condus, extrem de economic și foarte bine pus la punct, iar pachetul de dotări îl transformă într-o ofertă de nerefuzat.

Am căutat o mașină de oraș, de mers la mare pe autostradă sau chiar la munte, o mașină care să consume puțin, dar care să fie și accesibilă, iar Suzuki Swift Hybrid pare că le bifează pe toate. L-am luat în test pentru a ne convinge. L-am strecurat atât prin traficul capitalei, cât si în afara acestuia pentru a vă prezenta o imagine clară privind comportamentul său rutier.

Ce mi-a atras atenția, în primul rând, înainte de a mă urca la volan, în faza de documentare, este că prin Programul Rabla 2021, ai un avantaj de până la 2.450 € (până la 12.000 lei, compus din: prima de casare – 7.500 lei, ecobonus pentru emisii – 1.500 lei și ecobonus Mild Hybrid – 3.000 lei), iar în al doilea rând, garanția este de top. Cumpărătorii beneficiază de o garanție de până la 10 ani sau 200.000 de kilometri.

Ce înseamnă un motor mild hybrid? Este un sistem compus dintr-un motor electric și o baterie care ajută motorul conven- țional să consume mai puțin combustibil. Un asemenea sistem nu compromite confortul, utilitatea sau spațiul din interior. Și mulțumită lui, pornirea motorului este mult mai lină.

În condiții de trafic urban, nici nu îți poți dori mai mult, dar chiar și pe autostradă se descurcă bine. Modelul rămâne un supermini proiectat cu abilitate, unul care împachetează o cantitate neobișnuită de spațiu și caracter practic, în mai puțin de o tonă greutate.

Fiecare detaliu, farurile, stopurile au fost reinventate pentru a avea un aspect potrivit vremurilor de astăzi. Cel mai dramatic s-a schimbat însă interiorul. Acum oferă mai multe dotări, o calitate bună a asamblării și un design demn de o mașină de clasă superioară.

Să fiu mai precisă, mașinuța are scaune încălzite, climatizare automată, cruise control și faruri cu tehnologie LED, printre altele. La toate acestea se adaugă desigur, dotări deja populare în clasa mică, cum ar fi oglinzile reglabile electric, computerul de bord și reglajele multiple pentru scaunul șoferului și pentru volan.

Fie că te afi pe scaunele din față sau pe banchetă, mașina se simte spațioasă chiar și pentru adulții cu înălțimea de 1,8 metri. Swift este unul dintre modelele de clasă mini care oferă foarte multă plăcere în conducere și este setat pentru sportivitate, cu un grad ridicat de agilitate. Se strecoară cu spor prin traficul bucureștean.

Apropo de București, dimensiunile compacte îl fac pe Swift ușor de parcat, iar camera pentru marșarier te va ajuta în situa- țiile mai dificile. Cu siguranță mă văd conducând această mașină. Un alt aspect greu de ignorat este și paleta largă de culori exterioare. Sunt disponibile șase culori metalizate, patru versiuni two-tone și o vopsea nemetalizată, în nuanța Fervent Red. How cool is that?

Volumul portbagajului, cu bancheta din spate ridicată, de 265 de litri nu doboară recorduri, dar este suficient pentru un weekend la mare sau la munte.
Avem un computer de bord cu ecran color de 4.2 inchi care dispune de 11 submeniuri, iar în ceea ce privește sistemul de infotainment, avem un ecran tactil de șapte inchi, compatibil cu Apple CarPlay & Android Auto, iar la varianta Sprit testată de noi, navigație.

Destul de impresionantă, având în vedere prețul accesibil al modelului, este prezența funcției de asistare la frânare, dar și a sistemelor de avertizare a depășirii benzii de circulație, de avertizare pentru unghi mort sau sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație.

Și nu în ultimul rând, având în vedere importanța pe care trebuie sa o acordăm siguranței noastre și a pasagerilor, Swift ne surprinde cu sistemul Allgrip Auto. Opțiunea această este utilă în special atunci când conduci pe drumuri alunecoase sau pe suprafețe acoperite cu zăpadă. Beneficiind de trac- țiunea integrală, cuplul este distribuit automat pe roțile din spate, atunci când sistemul detectează că roata din față pierde aderență.

Suzuki Swift Hybrid 12 V
Motor L4 aspirat cu suport mild hybrid 12V • Cilindree 1197 cmc • Putere max. 83 CP la 6000 rpm  • Cuplu max. 107 Nm • Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu cinci trepte • L/l/h 3845/1735/1495 mm • Masă proprie 865-911 kg • Volum portbagaj 265-947 l • 0-100 km/h 13,1 s • Viteză max. 180 km/h • Consum 5 l/100 km (WLTP) • Emisii CO2 111 g/km (WLTP) • Preț de la 13.890 de euro (11.450 de euro prin programul RABLA).

 

VERDICT
Suzuki Swift e o mașină pe care chiar  trebuie să o încerci și să o iei în calcul dacă vrei un autoturism de oraș bine echipat și cu motor pe benzină. Există chiar și o variantă cu transmisie automată CVT. Fără doar și poate, Suzuki Swift are personalitate!

Adaugă un comentariu