Prin incheierea fazei de dezvoltare si a ultimelor pregatiri pentru productie in uzina BMW Group din Leipzig, BMW i8 se apropie de debutul pe piata. Livrarea primelor automobile va incepe in luna iunie 2014 intr-o serie de piete din Europa de Vest.
Clientii au putut plasa precomenzi pentru BMW i8 in toate pietele importante cu incepere din toamna anului 2013. Astfel, cererea pentru BMW i8 a depasit deja volumul de productie planificat pentru acest moment. Pentru Romania nu a fost comunicata inca o data oficiala de lansare.
Imbunatatiri suplimentare ale performantelor BMW i8.
In paralel cu completarea omologarii obligatorii, inginerii BMW au putut sa realizeze o imbunatatire suplimentara ale principalelor date privind performantele si consumul de combustibil. Datorita conceptului nou de sistem de propulsie BMW eDrive in configuratie hibrid plug-in, i8 combina un sprint 0-100 km/h realizat in 4,4 secunde cu un consum mediu mixt in ciclul EU de testare de 2,1 l/100 km si emisii CO2 de 49 g/km. Consumul aferent de energie electrica a fost masurat la 11,9 kWh per 100 km.
Consumul cotidian de combustibil substantial mai bun decat la orice concept conventional de automobil sport.
Chiar daca rezultatele inregistrate in ciclul de testare EU au permis comparatii imediate cu alte automobile si in ciuda relevantei acestora pentru o taxare favorabila in numeroase tari, inginerii BMW i8 au pus un accent deosebit pe consumul redus de combustibil in viata reala. In consecinta, BMW i8 demonstreaza o eficienta deosebita nu doar in procedurile standard de testare, ci si in traficul cotidian.
In traseele cotidiene tipice, cu acumulatorul incarcat la maximum la inceput, BMW i8 poate realiza un consum de combustibil mai mic de 5 l/100 km in deplasarile urbane. Daca drumul include condus extraurban sau pe autostrada, se poate realiza un consum mai mic de 7 litri. Chiar si in deplasarile pe distante lungi si la viteze ridicate, conducatorii pot mentine consumul de combustibil sub 8 l/100 km. Per total, consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu aproximativ 50% mai mic decat al automobilelor sport cu propulsie conventionala.
Primul automobil din lume cu lumini laser.
Lansarea farurilor BMW cu laser ca echipare optionala este prevazuta pentru toamna anului 2014, cand BMW i8 va deveni primul automobil de serie din lume care va oferi aceasta tehnologie inovatoare de lumini. Farurile BMW cu laser sunt 30% mai eficiente din puncte de vedere energetic decat farurile LED din echiparea standard a BMW i8 si furnizeaza o putere de luminare a traseului considerabil mai mare, cu o raza a fasciculului de pana la 600 de metri. Razele foarte concentrate de la diodele laser de inalta performanta actioneaza asupra unui material fluorescent cu fosfor din interiorul farului, care proiecteaza lumina foarte bine pe traseu. Farurile laser produc o lumina similara cu cea a luminii naturale, care este mai bine tolerata de ochi. Farurile cu laser devin active la viteze de peste 70 km/h si functioneaza impreuna cu sistemul de faza lunga automata care controleaza cu precizie fascicolul pentru a nu deranja ceilalti pariticipanti la trafic.
O serie extinsa de premiere mondiale.
Debutul BMW i8 va marca, alaturi de farurile cu tehnlogie laser, o serie de premiere mondiale. Tehnologia inovatoare a sasiului garanteaza performante de masina sport cu un consum conform ciclului UE de testare de numai 2,1 litri per 100 km. Pentru atingerea acestor peformante, BMW i8 foloseste un sistem de propulsie plug-in hybrid care dispune de doua motoare electrice, un propulsor pe benzina de 1,5 litri si 170 kW/231 CP si doua cutii de viteza pentru o accelratie 0 – 100 km/h de numai 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tractiunea fata sau tractiunea integrala, in functie de situatie.
Noul BMW i8 se remarca si prin folosirea materialelor inovatoare. Asemeni BMW i3, se bazeaza pe o structura BMW LifeDrive, care combina un sasiu de aluminiu cu o caroserie realizata din fibra de carbon. Gama extinsa de materiale ultrausoare, care include, de exemplu pentru luneta, sticla ranforsata chimic asemeni celei folosite la telefoanele mobile, asigura o masa totala de sub 1500 kg, remarcabila pentru un automobil plug-in hybrid.
BMW eDrive: sistemul de propulsie al viitorului pentru automobilele sport.
Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzina, cu trei cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvolta 170 kW/231 CP si 320 Nm – si un electromotor sincron hibrid care ofera 96 kW/131 CP si 250 Nm. Sistemul BMW eDrive include un acumulator litiu-ion de inalta tensiune (cu o capacitate utila de 5,2 kWh) si un gestiune inteligenta a energiei care foloseste puterea combinata de 266 kW/362 CP pentru a oferi performante deosebita si eficienta maxima, luand mereu in considerare situatiile de condus si cerintele conducatorului. La echilibrul excelent intre placerea condusului si economia de combustibil contribuie si masa redusa a automobilului – 1,485 kg (masa proprie) -, dar si coeficientul de rezistenta aerodinamica (Cd) neobisnuit de bun pentru un automobil sport: 0,26.
In modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteza maxima de 120 km/h si o autonomie de 37 de kilometri in ciclul de testare EU. In functie de modul de reincarcare a acumulatorului litiu-ion – la o sursa casnica de curent sau la un panou BMW i (Wallbox) ori la o statie publica de realimentare -, timpii de incarcare variaza intre mai putin de doua ore si pana la trei ore. In modul Sport, BMW i8 ofera o acceleratie in reprize (de la 80 la 120 km/h) in 2,6 secunde. Viteza maxima, limitata electronic, este de 250 km/h.