Pentru viitorul Mini Clubman, BMW abandoneaza conceptul cu portiere opuse si adopta un concept clasic, cu patru usi laterale. Totusi, Mini Clubman nu va avea un hayon clasic, chiar daca usile caracteristice au capatat un design mult mai rotunjit.
Mini Clubman, prezentat deocamdata ca si concept la Geneva, a crescut semnificativ in dimensiuni, fiind cu 26 cm mai lung si cu 17 cm mai lat decat predecesorul. Cu o lungime de 4,22 metri, viitorul Mini Clubman este aproape la fel de mare ca si un VW Golf (4,26 metri).
Principala schimbare care va fi perceputa la exterior este abandonarea configuratiei specifice a usilor – o singura portiera pe partea soferului, usi cu deschidere opusa pe partea cealalta – in favoarea unei configuratii clasice cu patru portiere. Mini Clubman nu devine insa un hatchback conventional, BMW pastrand cele doua usi separate in spate si refuzand adoptarea unui hayon – o caracteristica definitorie a lui Clubman.
„Mini Clubman Concept arata pasul inainte pe care-l face viitorul Mini Clubman: mai mult spatiu interior, o senzatie mai accentuata de calitate premium si, in acelasi timp, inteligent, indraznet si unic.” (Adrian van Hooydonk, seful de Design al BMW)
In interior, ADN-ul Mini ramane prezent, chiar daca in faza de concept plansa de bord arat destul de futurist. Multe elemente sunt recognoscibile de la cockpitul noii generatii Mini, cu ecranul central folosit doar ca ecran tactil pentru sistemul de infotainment si instrumente clasice in spatele volanului.
Chiar daca a crescut in dimensiuni, inginerii BMW promit ca viitorul Clubman ramane un Mini autentic, nu doar prin elementele de design, ci si prin caracteristicile dinamice exemplare – o trasatura definitorie a gamei Mini.