Vă vine sau nu să credeți, a trecut o jumătate de secol de la ziua de 9 martie 1972, când prototipul Maserati Boomerang a fost expus în premieră la Salonul Auto de la Geneva. Am spus „prototip' și nu „concept' deoarece vorbim de o mașină pe deplin funcțională.
Publicul a putut vedea pentru prima oară forma definită de Giorgetto Giugiaro pentru Maserati Boomerang în 1971, cu prilejul Salonului Auto de la Torino. Acolo a fost expusă o machetă a extravagantului coupe. Aceasta, ca și multe alte creații ale prolificului designer italian, demonstra o abordare futuristă radicală și cu bătaie lungă, desprinsă complet de stilul sportivelor contemporane, aspirând mai degrabă la caracterul navelor spațiale din povestirile SF.
Însăși evoluția profesională a lui Giorgetto Giugiaro din acei ani spune ceva despre dinamismul exprimat prin liniile lui Boomerang: de-a lungul deceniului precedent, el a lucrat pentru studiourile de top Bertone și Ghia, apoi a fondat Italdesign în 1967.
Revenind la obiect, unicul exemplar Maserati Boomerang asamblat vreodată a fost prezentat la salonul elvețian din 1972 ca automobil înmatriculat, conform exigențelor utilizării stradale. La baza exemoplarului construit de Italdesign a stat un Maserati Bora (mecanică și platformă completă), cu motor V8 de 4719 cmc amplasat central. Acesta dezvolta 310 CP și, automobilul fiind capabil să atingă o viteză maximă de 300 km/h. Tracțiunea era pe roțile din spate iar cutia de viteze manual avea 5 trepte.
Marca Maserati continuă și în zilele noastre să fie reprezentativă prin înalta performanță și caracterul exclusivist al automobilelor sale, în toate segmentele în care este prezentă. La vârful ofertei sale găsim un coupe cu motor central – configurație pe care au promovat-o și Maserati Boomerang, în calitate de prototip bazat pe seria Bora: Maserati MC20, pus în mișcare de motorul Nettuno V6. Vehiculul integrează concepte și elemente tehnice dezvoltate pentru domeniul competițional al Formulei 1.