Mașinile Citroen sunt o parte importantă a istoriei automobilistice din Hexagon. Cel care a pus bazele este Andre Citroen, un francez cu origini evreiești.
André-Gustave Citroën s-a născut în 1878 în Paris. Fiu de evrei, acesta a urmat cursurile Universității Politehnice din Paris.
La douăzeci și doi de ani, cu ocazia unei călătorii în Polonia, André Citroën descoperă din întâmplare un procedeu de tăiere a angrenajelor în formă de chevron. Imediat își dă seama că acest procedeu, transpus în oțel, are multe posibilități și cumpără brevetul. Mai târziu, chevronul avea să fie logo-ul companiei.
În anul 1906, Citroen este numit director general al automobilelor Mors, celebre în acele vremuri. În doar 10 ani dublează producția anuală a uzinelor Mors.
În timpul Primului Război Mondial, André-Gustave Citroën deschide o fabrică unde se ocupă de proiectarea de obuze. În doar patru ani, din 1914 și până în 1918, uzina fabricase peste optzeci de milioane de obuze.
Prima mașină Citroen
După încheierea războiului uzina din Javel este recondiționată și se începe producția de automobile. În anul 1919 iese pe piață modelul A. Acesta era echipat cu un motor cu 4 cilindri de 1326 cmc și atingea viteza maximă de 65 de km/h. Din 1919 și până în 1920, Citroen a produs peste 20.000 de astfel de modele.
În anul 1935, Andre Citroen a murit, bolnav de cancer la stomac. La acea vreme, uzina, care nu a putut să facă față crizei financiare, era deja cumpărată de frații Michelin.