Paul Danci, un inginer român stabilit în Germania care lucrează ca expert în domeniul siguranţei auto pentru mărci ca BMW, Audi sau Volkswagen, a spulberat mitul maşinilor second-hand cu kilometri puţini din Germania.
Se pare că nici o mașină cumpărată din Germania nu oferă siguranță că aceasta are kilometri reali în bord. Practicile de la noi se regăsesc și la samsarii din Occident.
Citește și
Cea mai tare explicație! De ce nu suportă CTP geamurile electrice la mașini
„Conform statisticilor, media de kilometri a unei maşini folosite în interes personal (PKW), în Germania, este de 14.200 km/an (conform statisticilor din anul 2013). Totodată nu este neobişnuit ca o persoană să parcurgă 30.000 km pe an cu o maşină. Faceţi calculele şi vedem că, probabilistic vorbind, sunt destul de puţine şanse ca o maşina veche de 15 ani să aibă «doar» 160.000 de kilometri parcurşi’, a explicat pentru adevarul.ro Danci.
Inginerul mai spune că nici cartea de service nu reflectă întotdeauna realitatea. „Se poate întâmpla ca vânzătorul maşinii să falsifice cartea service şi să vă prezinte o carte service care nu conţine date reale. Se poate verifica firma unde s-a făcut întreţinerea prin cautarea firmei pe internet a informaţiilor de pe ştampila folosită la fiecare verificare. În cartea service se pot găsi informaţii despre schimburile de ulei, schimburile de lichid de frână, schimburile de plăcuţe de frână, discuri de frână şi alte informaţii legate de întreţinerea maşinii. De asemenea kilometri indicaţi de instrumentul de bord trebuie să aibă o valoare identică cu datele din cartea service”, a punctat Danci.
Citește și
BMW-ul de pe A1 care a băgat în sperieți șoferii. I-ar fi șicanat, apoi ar fi luat amenzi
Un TIR-ist din România s-a dat jos cu bâta la un alt șofer! Vezi ce a urmat! | VIDEO
Recuperare taxa auto. A fost publicată cererea care poate fi depusă la Fisc – FOTO
Au apărut foliile menite să-i sperie pe șoferii care dau flash-uri