Mașinile autonome Waymo au reușit să parcurgă un total de 16 milioane de kilometri de test pe drumurile publice.
Este un rezultat impresionant, întărit de alte 11 miliarde de kilometri simulați în spațiul virtual. În viitor, compania se va concentra pe transformarea vehiculelor sale autonome într-un serviciu ușor de folosit, care să asigure servicii de mobilitate pentru cetățenii aflați în aria de acoperire. Momentan, cei de la Waymo operează în câteva orașe din SUA, dar este planificată o expansiune globală a acestor teste.
Citește și:
Oficial: Program de vouchere de 9000 de lei pentru mașini noi
Neatenția la volan e sport național
Salonul Auto București și Accesorii 2018 și-a deschis porțile! Galerie foto exclusivă
Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?
De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?
Samsarii câștigă 45 de milioane de euro pe an din măsluirea kilometrajului
Ulterior, mașinile autonome Waymo vor primi senzori mai avansați, dezvoltați in-house, care vor putea asigura navigarea fără șofer și în condiții meteo dificile, cum ar fi ploaia sau zăpada. Deoarece testele au fost derulate în Arizona, mașinile autonome Waymo au fost ferite de zăpadă și polei.
Totodată, cei de la Waymo lucrează la soluții care să eficientizeze traseele alese de aceste vehicule. Din moment ce călătoriile sunt în continuare gratuite, nu este o problemă pentru utilizatori faptul că nu este aleasă cea mai rapidă rută posibiliă, însă serviciul va deveni contra-cost în viitor, ceea ce înseamnă că traseul ales va conta pentru fiecare utilizator.
Tocmai de accea, mașinile autonome Waymo vor primi în viitor un sistem de conducere care să le permită un echilibru între precauție și agilitate mai apropiat de cel care ar fi asigurat de un șofer uman. Intrarea în trafic este una dintre problemele pe care vor să le rezolve inginerii Waymo. Practic, mașinile autonome Waymo tind să fie mai lente decât vehiculele convenționale atunci când se înscriu în circulația pe un segment de drum sau când intră într-o intersecție de pe un drum fără prioritate.
Acest lucru se întâmplă deoarece algoritmul de conducere este făcut pentru o călătorie cât mai sigură, care implică reducerea numărului de viraje la stânga, de exemplu, dar și rute care ar putea fi eficientizate atunci când vine vorba de ridicarea pasagerilor și transferul lor la destinație.
Mașinile autonome Waymo sunt bazate în prezent pe modelul Chrysler Pacifica Hybrid, un monovolum, însă au utilizat în trecut modele Lexus RX450h și Toyota Prius înainte semnarea contractului cu Fiat Chrysler Automobiles. Waymo este o companie deținută de Alphabet, un conglomerat fondat prin unirea mai multor divizii de la Google cu diverși parteneri.