Zilele motoarelor cu ardere internă sunt numărate și în Spania. Autoritățile au pus gând rău acestor propulsoare și au de gând să le interzică vânzarea începând cu anul 2040.
Citește și:
Proiectul Primăriei a fost aprobat: Cum obții 500 de lei pentru combustibil?
Amenzi mari pentru abateri considerate minore de către șoferi
Cât de productivă este o cameră fixă: Uite câte amenzi adună în două săptămâni
VW a confirmat: producția lui Passat se mută
Ora de Educație Rutieră: Un proiect în întâmpinarea șoferilor de mâine
Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu
Ford vrea să scape de mirosul de mașină nouă’
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
București este pe primul loc în Europa la aglomerație
Oferte ANAF!
Motivul este unul cât se poate de disputat: spaniolii vor să contribuie la îmbunătățirea aerului din orașe și să reducă cantitatea de gaze cu efect de seră emise în atmosferă.
Interzicerea vânzării autoturismelor cu motoare cu ardere internă este doar una din măsurile propuse de iberici, care vor propune și alte proiecte în acest sens, fiind asemănătoare cu cele din Franța și Regatul Unit.
Eforturile Spaniei de a reduce emisiile și de a propune noi soluții de creare a energiei alternative sunt reprezentate de obligațiile acestora față de Acordul de Climat de la Paris. Conform proiectului, spaniolii trebuie să reducă gazele cu efect de seră cu 20% până în 2030 față de cele din 1990 și cu 90% până în 2050.
Atât Franța cât și Regatul Unit au în plan să interzică vânzarea autoturismelor cu motoare termice până în 2040, ceea ce ar însemna schimbări enorme pentru industria internațională a autoturismelor.
Pe lângă această măsură, care restricționează vânzarea autoturismelor noi cu motoare termice, mai multe orașe europene, printre care și Bucureștiul, au interzis sau au în plan să interzică circulația mașinilor vechi. În cazul Capitalei României, proiectul nu a mers mai departe până acum.