Șoferii care circulă pe străzile din Italia, cu mașinile înmatriculare în România, riscă amenzi usturătoare. Mașinile acestora au început să fie ridicate de poliția din Italia începând cu data de 4 decembrie 2018.
Citește și:
Dezastru la EuroNCAP: O stea pentru Jeep Wrangler și zero pentru Fiat Punto
Cifrele oficiale pentru Kia e-Niro erau eronate
Volkswagen renunță la motoarele cu ardere internă
Programul Rabla s-a încheiat
Kia Soul aduce schimbări majore
Craiova-Pitești – drum expres
Jeep Gladiator: Fratele pick-up al lui Wrangler!
Tot ce îți trebuie pentru a rula în siguranță pe drumurile României
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Este vorba de modificarea Codului Rutier italian. Pe 4 decembrie 2018, a intrat în vigoare Decretul cu privire la siguranță', care a fost propus de vicepremierul Matteo Salvini.
Ambasada României în Italia informează: Se interzice persoanelor care au rezidența în Italia de mai mult de șaizeci de zile să circule cu un vehicul înmatriculat în străinătate. Sunt exceptate de la această interdicție autoturismele achiziționate în leasing, închiriate sau în comodat'.
Șoferii care nu își lasă mașinile acasă riscă amenzi între 712 și 2.848 de euro și sunt în pericol de a li se confisca mașinile. În cazul în care, după 180 de zile de la data infracțiunii, nu a fost plătită amenda, autoritățile italiene au dreptul de a confisca autoturismele.
Cu toate acestea, Codul Rutier italian mai precizează ca vehiculele înmatriculate în străinătate, pentru care au fost îndeplinite formalitățile vamale, pot circula în Italia timp de un an pe baza certificatului de înmatriculare din țara de origine. După un an, titularul vehiculului trebuie să solicite o foaie de parcurs și înregistrarea vehiculului pentru a putea părăsi teritoriul Italian.
Președintele Asociației Românilor din Italia, Eugen Terteleac, critică aceasta modificare a Codului Rutier italian. Acesta este de părere că autoritățile italiene au comportamente discriminatorii față de români.
Aceasta nu este prima dată când românii sunt discriminați. În 2010, Eugen Terteleac a aflat, printr-o colaborare la investigație jurnalistică, că românii plăteau cu aproximativ 20% mai mult la asigurări, față de italieni, titrează hotnews.ro.