Dupa prezentarea versiunii limuzina in trei volume la Salonul de la Los Angeles la mijlocul lui noiembrie, Mazda a expus la Salonul de la Bologna la inceputul lui decembrie varianta hatchback a celei de-a doua generatii Mazda3.
Modelul de clasa compacta este crucial pentru Mazda, prima generatie fiind vanduta, din 2003, in peste 100 de tari, intr-un volum de 1,8 milioane exemplare. Ambele versiuni de caroserie vor fi disponibile in Europa din primavara lui 2009.
Noua Mazda3 este mai lunga si mai aerodinamica. Versiunea sedan masoara 4,58 metri, iar hatchback-ul – 4,46 metri, Cx-ul fiind unul dintre cele mai bune din segment: 0,28, respectiv 0,30. Ca si in cazul lui Mazda2, in ciuda cresterii dimensiunilor, masa noilor modele s-a redus cu pana la 15 kg.
Trenul de rulare este complet nou, cu punte McPherson pe fata si multi link pe spate. Directia electrohidraulica promite un feedback foarte bun si un consum redus. Mazda anunta ca sistemele de siguranta activa si pasiva vor fi standard pe toate pietele: ABS cu asistent la franare, EBD, controlul tractiunii TCS, DSC (ESP), sase airbaguri. Interiorul este complet nou, avand o nota sportiva accentuata, in stilul marcii, cu turometrul si vitezometrul in alveole separate si un nou display informational.
Cinci motoare si doua caroserii
Complet nou este dieselul de 2,2 litri, care a debutat acum o luna sub capota lui Mazda6. Acesta va inlocui actualul motor de 2 litri si va coexista in gama cu cel de 1,6 litri diesel de origine Ford. Noul motor diesel de 2,2 litri este disponibil in doua trepte de putere, cu 150 si, respectiv, 185 CP.
Ambele motoare au emisii de CO2 si consum mai reduse decat vechiul motor de 2 litri, pe care il inlocuiesc, in ciuda cresterii puterii. Motorul de 2,2 litri este cuplat standard cu cutie manuala cu 6 trepte.
In paralel, vor fi oferite doua motoare pe benzina, de 1,6 litri/105 CP si 2,0 litri/150 CP. Cel de 2 litri este disponibil optional cu, cutie automata cu 5 trepte si posibilitatea schimbarii manuale a treptelor.