Mercedes-Benz a participat în Las Vegas la cel mai important eveniment tehnologic din lume, CES Consumer Electronics Show, pentru a prezenta mai multe actualizări și inovații destinate îmbunătățirii experienței utilizatorilor.
Producătorul auto a anunțat planurile de a lansa o rețea globală de încărcare de mare putere, marca Mercedes-Benz. Lansarea începe în acest an în America de Nord, în parteneriat cu MN8 Energy și ChargePoint. Mercedes-Benz a dezvăluit, de asemenea, o serie de alte inovații și colaborări care economisesc timp, și ușurează viața clienților atât la volan, cât și dincolo.
Rețeaua din America de Nord este programată să fie finalizată până în 2027, când peste 400 de hub-uri și 2.500 de încărcătoare de mare putere vor acoperi continentul. Distribuite convenabil la intervale regulate în apropierea autostrăzilor, a intersecțiilor majore și a zonelor metropolitane, hub-urile vor oferi o experiență de încărcare durabilă și fiabilă. Potrivit spuselor CTO-ului Markus Schäfer, va urma lansarea în Europa, China și alte piețe principale.
Vizitatorii de la CES 2023 au putut vedea îndeaproape un model în mărime naturală al Vision EQXX. și au aflat mai multe despre acest autovehicul deosebit pentru cercetare. În 2022, prototipul a parcurs mai multe curse de peste 1.200 km cu o singură încărcare a bateriei. Vara trecută a ținut prima pagină a ziarelor cu un consum mediu de energie de 8,3 kWh la 100 de kilometri din Stuttgart, Germania, până în Silverstone, Marea Britanie.
În mai 2022, Mercedes-Benz a devenit primul producător auto din lume cu o certificare valabilă la nivel internațional pentru conducerea automată condiționată, pentru autovehiculele de serie. Pe tronsoanele de autostradă adecvate și acolo unde densitatea traficului este ridicată, Drive Pilot poate prelua șofatul, inițial până la viteza permisă de lege de 60 km/h. DMV Nevada a aprobat cererea și pregătește acum certificatul de conformitate. Astfel, Mercedes-Benz va fi primul producător de echipamente originale care va oferi un sistem de nivel 3 în SUA, și posibil în curând și în California.
Colaborările cu Apple Music, Universal Music Group (UMG) și Dolby Laboratories, Inc. aduc inovații revoluționare în domeniul sunetului în autovehiculele Mercedes-Benz. Mercedes-Benz este acum primul dispozitiv non-Apple care oferă în mod nativ Spatial Audio cu Dolby Atmos by Apple Music. Cu acest nou standard audio, Universal Music Group, cea mai mare casă de discuri din lume, le permite artiștilor săi să își bazeze procesul de aprobare a melodiilor pe modul în care sună mixajul final într-un Mercedes-Benz și introduce sigiliul „Aprobat într-un Mercedes-Benz” ca standard de aur al sunetului. Sistemul audio Dolby Atmos este integrat în sistemele audio opționale Burmester® high-end 4D și 3D de înaltă calitate cu cea mai recentă generație MBUX.
Parteneriatul dintre Mercedes-Benz și platforma pentru divertisment digital ZYNC aduce la un nou nivel streamingul de conținut în mașină, fără întreruperi. Alături de Magnus Östberg s-a aflat fondatorul și CEO-ul ZYNC, Rana June (RJ), care a explicat cum ZYNC îmbină toate serviciile de streaming fără probleme, pe o singură platformă, și astfel permite pasagerilor să transmită conținut pe ecranele lor în timpul călătoriei și tuturor ocupanților atunci când sunt parcați.
În cadrul acestei colaborări, a apărut un nou personaj – Superdackel. El este un simbol cultural derivat din „Wackeldackel”, ornamentul clasic „câine care dă din cap”, care a împodobit inimile și bordurile a generații de șoferi din întreaga lume. Partenerii l-au prezentat în premieră pe Superdackel într-un scurtmetraj de animație.