După cum vedeți, nu am spus „strict electrică', nici „pietonală', nici „trotinetistă'. Mobilitatea urbană trebuie, în continuare, să cuprindă un spectru larg de mijloace, să ofere un nivel superior de flexibilitate și, dacă s-ar putea, să se desfășoare în regim de „emisii 0'. Acesta este mesajul evenimentului public care a avut loc în București, lângă Biblioteca Națională, pe 28 august 2021.
Asociația SMARTiCITY a organizat sâmbătă, 28 august, două evenimente într-unul singur (dacă putem spune așa) pentru a promova transportul urban nepoluant sub denumirile de Marșul Mașinilor Eco Friendly (ajuns la editia a 4-a) si We Bike Romania (un marș al bicicletelor și trotinetelor, ajuns la editia a 2-a). Cineva de-acolo, de foarte sus, a considerat că și ploaia este o componentă eco foarte importantă pentru viața noastră, așa că evenimentul bucureștean al asociației Smart City a avut parte de o vreme cel puțin londoneză.
Cei care s-au încumetat să iasă afară pe ploaia intensă, începând cu ora 11 au putut examina îndeaproape și testa o mulțime de vehicule propulsate electric, de la trotinete și e-bike, până la autobuzul ATP e-UpCity (asamblat de Grupul ATP din Baia Mare). Strict din perspectiva obiectului de actvitate Auto Bild, vom menționa că automobilele familiale electrice și hibride au fost prezente în număr neașteptat de mare, ca la un mic salon auto: BMW iX3, Dacia Spring, Ford Mustang Mach-E, Nisssan Leaf, Opel Corsa e, Renault Zoe și Clio e-Tech, VW ID.3 și ID.4.
Ce ar mai fi de adăugat? Transportul este responsabil pentru aproape 30% din emisiile totale de CO2 ale UE, de aceea va trebui să începem, din ce în ce mai mulți, să alegem soluțiile care poluează cât mai puțin sau deloc: mașini electrice, biciclete, trotinete, mersul pe jos, transport în comun, car sharing., a declarat Camelia Spătaru, Președinte Asociației SMARTiCITY.
Din discursul doamnei Raluca Fișer (președinte al Asociatiei Green Revolution), reținem că. Ținta europeană de decarbonizare a transportului urban cu 90% până în 2050 este de neatins dacă nu înțelegem să regândim modul în care ne deplasăm în orașe integrând soluții sustenabile și prietenoase cu mediul. Ne bucurăm să susținem a doua ediție a We bike Romania și considerăm că fiecare acțiune care aduce în discuție prioritizarea omului în oraș și nu a vehiculului este una importantă. Bicicleta face parte din mixul modal al orașului modern.'
La final, pe asta o spune Auto Bild: transportul urban trebuie să funcționeze „curat', tot așa cum trebuie să fie „curate' alimentarea cu apă a orașelor, metabolismul lor energetic și sistemul de salubrizare. Bucureștiul are serios de lucru la mai toate capitolele menționate. Pentru cei preocupați de problema poluării cu baterii uzate care se întrevede la orizont, mărturisim că și noi suntem îngrijorați. Sperăm ca starea aceasta să nu fie ignorată de industrie și de autoritățile competente.