Tesla Model S a picat un test de frânare autonomă derulat în Luxemburg. Proba a fost făcută în fața presei locale și mașina electrică a fost comparată cu noul Volvo S90.
Tesla Autopilot – chiar și cei mai buni fac greșeli
Testul realizat de autoritatea de standardizare și testare din Luxemburg, ILNAS, a ridicat mai multe semne de întrebare. În primul rând, nu este clar de oficialii au ales să invite presa pentru a viziona această probă a sistemului de frânare autonomă. A doua necunoscută este folosirea unui Tesla Model S de generație 2015 și a unui Volvo S90 (generație 2018).
VW Arteon vs Volvo S90: Jocuri în înalta societate
Trebuie să notăm că generația 2015 a lui Tesla Model S prezintă prima generație a sistemului Autopilot și a echipamentelor tehnice corespunzătoare acestuia. Organismul american IIHS a notat generațiile 2016 și 2017 ale lui Model S cu ‘Superior’ pentru capacitățile sale de a preveni accidentele rutiere.
Tesla Model S facelift – Poze oficiale
Alegerea celor două modele este neobișnuită pentru că vehiculul electric provenea de pe piața second-hand, în timp ce berlina de la Volvo era un vehicul nou. În orice caz, nu este clar în acest moment de ce au fost doar cele două modele probate în cadrul acestei sesiuni și de ce a fost utilizat un Model S rulat.
Cum arată o călătorie autonomă cu un model Tesla Motors
Chiar și așa, sistemul său de frânare autonomă ar fi trebuit să funcționeze, indiferent cât de veche era vehiculul care a primit acel sistem din fabrică. Tesla pune la îndoială rezultatul testului și afirmă că datele lor relevă faptul că vehiculul utilizat de organismul din Luxemburg este un vehicul înmatriculat în Germania, unde este folosit în regim de rent-a-car.
Reprezentanții Tesla susțin că nu au fost contactați de luxemburghezi pentru realizarea testului și că aceștia nu le-au prezentat detalii privind modul în care a fost derulată proba. Tocmai de aceea, cei de la Tesla afirmă că nu pot comenta asupra validității rezultatului obținut de organismul din Luxemburg.
Detalii despre accidentul mortal din SUA în care a fost implicată o Tesla dotată cu sistemul Auto Pilot
Potrivit publicațiilor prezente la eveniment, Tesla Model S a picat testul de frânare autonomă la viteza de 30 km/h. Vehiculul electric al americanilor a lovit un obstacol fix care simula spatele unei mașini. Între timp, cei de la Volvo se pot mândri cu al lor S90, deoarece a reușit să se oprească complet inclusiv la viteze de până la 60 km/h.