Seria Citroën ë-C4, element important al strategiei de electrificare la nivelul segmentului C pentru marca franceză, primește un nou motor electric de 156 CP și o baterie de 54 kWh cu densitate de energie îmbunătățită.
Ca urmare, autonomia în regim mixt conformă standardelor WLTP a elegantelor modele crossvover Citroën ë-C4 și Citroën ë-C4 X atinge acum 420 km, în timp ce versiunile cu motoare de 136 CP au o autonomie mixtă WLTP de 360 km.
Saltul evolutiv respectiv are la bază adoptarea unui motor electric sincron hibrid (HSM) de 115 kW sau 156 CP, care a înlocuit motorul electric sincron cu magnet permanent. Acesta dezvoltă o putere suplimentară de 15 kW (20 CP), menținând în același timp un nivel ridicat de eficiență. Motorul este capabil să genereze un cuplu de 260 Nm, disponibil instantaneu, oferind oun răspuns imediat la accelerație și plăcere de a conduce.
Bateria nouă are capacitatea de 54 kWh, cu 4 kWh mai mult decât cea din oferta electrică actuală. Compactă, dotată cu reglare termică prin lichid și cu o pompă de căldură standard pentru încărcare rapidă, are o chimie diferită și cuprinde 102 celule și 17 module. În loc de 60% nichel, 20% mangan și 20% cobalt, această baterie litiu-ion de înaltă tensiune are un raport mai mare de nichel (80% nichel, 10% mangan și 10% cobalt), rezultând o densitate energetică îmbunătățită și o durată de viață mai lungă a bateriei.
De toate aceste elemente beneficiază autonomia vehiculului, care este majorată cu 17% față de oferta electrică existentă. Eficiența energetică a noului grup propulsor reduce consumul mediu de energie la 12 kW/h. Beneficiile semnificative în utilizarea reală se traduc prin +30 km în condiții de trafic urban, chiar și la temperaturi apropiate de 0°C.