Silviu Bulugioiu este unul dintre cei care nu au ales asfaltul sau drumurile numite ca atare pentru profilul motorsportului pe care îl practică. Dacă e ușor, nu e pentru el…
Pentru ca motorsportul să fie orientat spre performanță și sportivii să-și poată demonstra într-o manieră nestingherită aptitudinile, e nevoie și de o organizare eficientă, funcțională – cu alte cuvinte, performantă. Asta își dorește Silviu Bulugioiu să realizeze în cadrul FRAS.
Care consideri că a fost momentul inițial pentru legătura ta cu motorsportul?
Am fost printre fericiții care, încă din vremurile de tristă amintire, au avut în familie mașină. Mama glumea spunând că m-am născut în mașină, ca atare, mașinile au fost în permanență parte din viața mea, iar odată ajuns la facultate, când am descoperit Clubul Sportiv Politehnica, am și făcut pasul către motorsportul de performanță. Primele curse la care am participat s-au desfășurat în Campionatul de Viteză în Coastă și Circuit în 1986.
Ai desprins vreo morală sau învățătură din activitatea sportivă care să-ți fi prins bine și pe celelalte laturi ale vieții?
Da, clar! Pe lângă automobilism, am practicat cu performanțe notabile și handbal. Sport de echipă fiind, am învățat încă de tânăr că echipa nu ți-o poți alege mereu, dar împreună cu echipa din care faci parte trebuie să atingi cele mai înalte performanțe și este un lucru care m-a ajutat foarte mult în viața profesională.
Ne poți spune câte ceva despre faza de satisfacție maximă pe care ți-a oferit-o implicarea competițională de până acum?
Primul moment a fost acela în care antrenorul echipei din care făceam parte a considerat că cel mai bun post pe care să evoluez a fost cel de coordonator de joc, dându-mi astfel posibilitatea de a-mi dezvolta capacitățile de evaluare și previzionare ale fazelor de joc.
Îmi aduc aminte cu drag și de etapa din 2017 de la Slănic Moldova, când după două zile de concurs pline de probleme tehnice, la proba de trial din cea de-a treia zi, am reușit să mă clasez cu copilotul meu Raluca Sravaș-Pop pe locul 2 la clasa noastră.
Dintotdeauna ți-ai dorit să concurezi la competiții off-road sau te-au mai tentat și alte genuri de motorsport?
Nu, începuturile mele în motorsport au fost în cursele de viteză, disciplină care și acum mă atrage, dar într-un context de împrejurări, în 2006, am avut posibilitatea să particip la un concurs de offroad la Iași. Și de atunci sunt îndrăgostit de această ramură a motorsportului, care îmi satisface atât nevoia de competiție, cât și aceea de a fi cât mai mult în mijlocul naturii.
Spiritul sportiv și dorința de victorie fac parte din activitatea competițională, dar nu sunt unul și același lucru. Care dintre ele are importanță mai mare din perspectiva lui Silviu Bulugioiu?
Sunt născut într-o familie de sportivi de mare performanță, motiv pentru care spiritul de competiție pot spune că-l am în sânge. Dorința de victorie este dezideratul după care m-am ghidat toată viața atât din punct de vedere sportiv cât și profesional. Ele se întrepătrund pentru că o victorie care nu are un fundament solid și în spiritul competiției este ceva conjunctural, și nu de durată.
Ce crezi că au în comun și ce au diferit managementul necesar în calitate de concurent și cel necesar la nivel de autoritate sportivă?
Nu tot timpul un sportiv de înaltă performanță este și un manager de succes, pentru că sportivul de mare performanță poate să performeze și doar bazat strict pe abilitățile sale fizice. Pentru a fi manager trebuie să poți găsi variantele cele mai bune, chiar dacă abilitățile tale fizice nu sunt la cele mai înalte cote, pentru a putea câștiga sau pentru a-ți atinge țelul. Este însă de preferat ca managerul unor ramuri sportive să fi fost practicant la nivel de performanță al sportului din ramurile în cauză.
De ce ai ales să participi la alegeri în echipă și nu individual?
Tocmai pentru că am fost crescut și format într-un înalt spirit de sportivitate, dar și de echipă, am ales să particip la alegerile pentru conducerea Federației Române de Automobilism Sportiv în echipă. Știind din experiență că din mai multe capete, șansa de a găsi soluții și rezultate bune sau optime este mult mai mare.
Care este componența echipei și cum ai ales membrii?
Echipa mea este formată din oameni care au trecut prin toate etapele profesionale, dar și sportivi de performanță: Octavian Drăgan, Dan Gîrtofan, Daniel Ungur, Gunther Graef, Iosif Ferenti, Traian Pavel, Carol Blavenstein, Justinian Pleșa și Cătălin Cedric-Ghigea. Am căutat în ei persoane cu abilități atât sportive, cât și profesionale dovedite și care să își dorească să pun` osul’ la treabă. Împreună ne dorim să ducem motorsportul în zona de normalitate, respectiv transparență și predictibilitate.