Rezumatul episodului-pilot: în 2018 a fost demarată o colaborare între Nissan și Italdesign, tema fiind „ce am putea să facem pentru aniversările de 50 de ani ale seriei GT-R și, respectiv, Italdesign?'. Până la urmă, a ieșit un proiect care arată cât de mult poate fi ridicat prin design de clasă factorul senzațional al unei mașini deja senzaționale.
Personal, când am văzut prima imagine cu conceptul GT-R50 Italdesign din 2018, am crezut că e vorba doar despre încă o mașină virtuală destinată mediului de gaming. Apoi am citit că obiectul este palpabil, are fond funcțional și că va fi comercializat. Ei bine, în toamna anului 2021 tocmai a început la fabrica din Moncalieri procesul de asamblare al celor 50 de exemplare Nissan GT-R50 by Italdesign. Cu cât privesc mașina asta mai mult, cu atât sunt mai convins că ar trebui să facă parte din recuzita eventualei continuări a filmelor Blade Runner.
Dincolo de forma în sine, Italdesign a elaborat pentru Nissan GT-R50 noi culori și a personalizat mai multe detalii de vopsire. Unul dintre cele 50 de exemplare ale ediției limitate a primit o înfățișare inspirată de a primului exemplar GT-R din 1972, caracterizat de culoarea Verde Kenmeri. În personalizarea celorlalte, s-a recurs la implicarea clienților.
Pentru ca nivelul performanțelor să fie la nivelul sugestiei date de aspectul mașinii, specialiștii diviziei competiționale NISMO s-au ocupat, împreună cu cei de la Nissan Technical Center (NTC) de perfecționarea părții tehnice. Ei au aplicat la GT-R50 destule dintre soluțiile utilizate pentru motorizările VR38, specifice mașinilor de curse NISSAN GT-R NISMO GT3. Și transmisia integral cu configurație de tip transaxle a trebuit să fie modificată pentru a face față unui cuplu maxim de 780 Nm. Puterea maximă a motorului atinge 720 CP în condițiile respectării normelor antipoluare Euro 6.