Nissan a anunțat că va introduce din 2018 sistemul de frânare automată pe majoritatea modelelor pe care le vinde pe piața din Statele Unite. Decizia companiei nipone vine în contextul creat de National Highway Traffic Safety Administration care a semnat un acord voluntar cu 20 de producători auto prin care se încearcă standardizarea introducerii sistemului de frânare automată începând cu în anul 2022.
Nissan va oferi standard sistemul de frânare automată de urgență pentru modelele Altima, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue, Rogue Sport și Sentra, excepție făcând autoturismele echipate cu cutie manuală și cele cu echiparea Nismo, conform informațiilor furnizate de autoweek.com.
Până la acest moment Nissan nu a anunțat dacă va lua decizia introducerii sistemului de frânare automată în standard și pe autoturismele destinate pieței europene. Totuși noul Nissan Micra este oferit de la varianta de bază cu sistemul de frânare automată de urgență astfel că ne putem aștepta la o decizie similară a producătorului japonez și pentru piața din UE.
EuroNCAP împreună cu divizia australiană ANCAP au publicat rezultatele unui studiu care a vizat eficiența sistemelor de frânare automată de urgență. Conform raportului publicat de cele două entități, sistemul de frânare automată de urgență a reușit să reducă numărul acestor tipuri de accidente cu 38%, însă nu există o diferență semnificativă față de evenimentele petrecute în zona urbană, la viteze mai mici de 60 km/h sau în cea rurală, la viteze mai mari de 60 km/h.
Noua tehnologie de siguranță a devenit din ce în ce mai folosită de constructori, iar vehiculele dotate cu acest sistem au fost implicate în 38% mai puține accidente decât mașinile care nu aveau în dotare un astfel de sistem. Marea majoritate a sistemelor de frânare de urgență sunt capabile să funcționeze până la viteze de 30 km/h sau 50 km/h.
Potrivit unei legi adoptate de Parlamentul European, începând din 2014 toți producătorii auto vor fi obligați să își doteze toate modelele cu sisteme de frânare automată de urgență. Intitulate generic AEB (Autonomous Emergency Braking), aceste sisteme pot anticipa o coliziune frontală iminentă cu ajutorul unui ansamblu de radare, lasere sau camere video.