Mai întâi a fost un concept, acum avem de-a face cu un vehicul funcțional. Acest prototip este pus în mișcare, cel puțin deocamdată, de partea tehnică hibridă a modelelor Juke de serie. Dar știm că se pregătește ceva…
Multă lume s-a amuzat atunci când a fost lansată prima generație a SUV-urilor de clasă mică Nissan Juke. Nu partea tehnică era „de râs', ci designul. Una peste alta, jucăria supradimensionată a japonezilor a făcut carieră. Surpriză: mai nou, se pare că generația a doua este pe cale să fie dezvoltată în vederea participării competiționale.
Ca să se miște cât de cât la sesiunea foto, prototipul a fost dotat cu propulsia hibridă pe care Nissan a pus-o la punct pentru variantele de serie ale lui Juke. Vorbim despre un motor cu ardere internă proiectat anume pentru a funcționa optim într-un system hybrid. Acesta dezvoltă 94 CP și cuplul său maxim atinge 148 Nm. Contribuția unui așa-numit motor electric principal este determinantă pentru nivelul performanțelor mașinii. Vorbim în cazul acestuia despre 49 CP și – asta deja sună bine – un cuplu de 205 Nm. Atunci când se solicită maximum în materie de prestații la accelerație, mai pune osul la treabă și unitatea ISG (Integrated Starter Generator) de 20 CP. Cifrele oficiale privind caracteristicile lui Juke Hybrid sunt încă în curs de omologare.
Deocamdată, Nissan Juke Hybrid Rally Tribute a fost prezentat cu titlu de studiu, dar avem motive să credem că treaba a fost luată în serios și se va lăsa cu urmări. Cea mai probabilă motivație a acestei strădanii: japonezii ar putea dori să dea o replică la evoluția spectaculoasă în raliuri a lui Ford Puma Rally1, tot un SUV de clasă mică mai aparte de felul lui. În orice caz, indiferent ce va urma, Nissan Juke Hybrid Rally Tribute are darul de a-ți șterge amuzamentul de pe față. Nu credeai că există gândăcei periculoși? Stai să vezi!
Pe la colțul ochiului ni s-a scurs discret o lacrimă văzând imaginea în care, alături de Nissan Juke Hybrid Rally Tribute, apare legendarul 240Z din 1971 – un splendid coupe GT clasic (motor de 2,4 litri cu 6 cilindri în linie, 210 CP, tracțiune spate) care a reprezentat firma cu cinste în raliuri, în Africa în mod special.