Viziunea fostului presedinte al lui Renault, Louis Schweizer, revine in actualitate. Schweizer este cel care spunea acum multi ani ca producatorii se adreseaza la doar 20% din populatia globului si este nevoie de o masina pentru restul de 80% din populatia globului’.
Aceasta masina pentru 80% din restul lumii a fost Logan. Mai multi producatori, cum ar fi Toyota, PSA, au declarat acum ceva timp ca un astfel de model low-cost este neprofitabil si nu merita investitia in el. PSA a fost unul din rivalii lui Renault in preluarea uzinelor Dacia in 1998, dar nu voia sa porneasca un proiect low-cost, ci doar sa asambleze 309 la Mioveni. Fostul sef de la Chevrolet, Wayne Brannon, spunea ca nu merita sa te bati cu Dacia in segmentul low-cost, destul de ingust ca extindere si neprofitabil. Iar Skoda spunea ca nu va construi niciodata masini low-cost. Iata insa ca lumea se schimba. Peugeot a anuntat cu surle si trambite 301, un sedan pe baza platformei 1, pe care este construit si noul 208 si care va fi distribuit exact in zonele pe care le viza si Schweizer: Europa Centrala si de Est, America Latina, unele state africane, Rusia, Ucraina, zona maghrebiana.
Skoda a avut o mare dilema: sa continue cu produse high-tech, care concurau periculos VW, pierzand un segment important de piata, situat in zona modelelor Dacia-Chevrolet? Pana la urma, cehii au ales o solutie inteligenta: continua cu produsele high-tech si chiar extind gama, iar intre Fabia si Octavia dezvolta o gama low-cost (chiar daca low-cost are alta semnificatie la Skoda decat la Dacia), formata pe baza noului Rapid, cu care sa cucereasca pietele emergente si in crestere gen cele enumerate mai sus, plus China si India, unde se vinde deja cu un design modificat.