Noua generație Audi Q5: doar numele s-a păstrat, în rest nimic. Platformă, design și dotări, la nivelul următor!

A nu se înțelege că Audi Q5, proaspăt prezentat sub forma celei de-a treia generații, își reneagă identitatea. Silueta SUV-ului de clasă mare păstrează proporțiile și o amprentă premium suficient de lesne identificabile cu atributele definitorii ale deja cunoscutelor modele din seria Audi Q5. Altfel, înnoirea bate departe.

Farurile subțiate și elementele de inspirație hightech vizibile pe grila frontală singleframe au schimbat complet expresivitatea designului, împreună cu o tratare mai fluidă a formelor caroseriei. Toate acestea vorbesc despre potențialul motorizărilor electrificate și al platformei tehnice PPC, pentru prima oară utilizată la unul dintre SUV-urile Audi tipice.

În interior, cel mai frapant lucru este, de departe, noua planșă de bord cu ecran panoramic OLED, asociat sistemului de infotainment și instrumentelor de bord. Mai mult de două treimi din acesta sunt dedicate conductorului: tabloul instrumentelor Virtual Cockpit (diagonală de 11,9 inchi) și touchscreenul de pe consola centrală (orientat către postul de conducere, ecranul MMI Central are diagonală de 14,5 inchi). Pasagerul din dreapta față dispune de propriul ecran MMI cu diagonala de 10,9 inchi și Privacy Mode.

Habitalcul arată întocmai cum te aștepți de la un automobil care va fi comercializat în al doilea sfert al secolului 21: comenzi fizice reduse la minimum, lumini ambietale rafinate, calitate de fabricație și materiale impresionante.

Președintele Consiliului de Administrație al AUDI AG, Gernot Döllner vede noul SUV Audi Q5 ca pe un succes garantat, declarând: „Audi Q5 a fost cel mai de succes și cel mai important model SUV al nostru din clasa medie de mai bine de 15 ani. Noua generație reprezintă o amplificare completă a caracteristicilor sale deja cunoscute. Fiind al doilea beneficiar al noii noastre generații de motorizări cu combustie extrem de eficiente, electrificate în configurație MHEV plus, Audi Q5 marchează următorul pas important vizând împrospătarea portofoliului Audi. Sunt sigur că noul Audi Q5, cu abilități polivalent-sportive, promovând un nou concept de SUV dinamic, va duce mai departe povestea de succes a seriei.'

Pe piața europeană, ooferta Audi Q5 va dispune la lansare de trei versiuni de motorizare, urmând să fie adăugate ulterior și alte variante de propulsie, în special plug-in hybrid. Pentru început, toate variantele vor fi echipate cu tehnologia MHEV plus, care poate oferi până la 18 kW (24 CP) de putere electrică suplimentară pentru intervale scurte. Toate versiunile folosesc cutii de viteze S tronic cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Motorizarea entry-level este 2.0 TFSI, mizează pe 150 kW (204 CP), are un cuplu maxim de 340 Nm și este echipată standard cu tracțiune față. Opțional, este disponibilă și tracțiunea integrală quattro. Pentru noul Audi Q5 mai este disponibil și turbodieselul 2.0 TDI din generația EA288 evo. Acesta furnizează 150 kW (204 CP) și dispune de un cuplu de 400 Nm, iind cuplat standard la un sistem de tracțiune integrală quattro. La vârf, Audi SQ5 vine în întâmpinarea unor exigențe de performanțe ridicate. Propulsorul V6 TFSI are o cilindree de 3,0 litri, produce 270 kW (367 CP), iar cuplul său maxim ajunge la 550 Nm.

taguri
Adaugă un comentariu