Compania niponă susține că noul Honda CR-V are cel mai avansat și cel mai sofisticat șasiu din istoria modelului. O platformă extrem de rigidă și cu inerție redusă este activată prin elementele de caroserie care utilizează materiale ușoare și rezistente.
Un nou tip de oțel cu o rezistență ridicată, este folosit pentru prima dată pentru noul CR-V, care reprezintă 9% din sasiul si caroseria modelului, ceea ce duce la creșterea rezistenței în zonele cele mai afectate de un eventual impact, reducând în același timp greutatea totală a șasiului.
Utilizarea combinată a oțelurilor de înaltă rezistență reprezintă 36% în noul CR-V, comparativ cu 10% față de modelul precedent. Această combinație de materiale superioare cu procese sofisticate de asamblare a dus, de asemenea, la o creștere cu 35% a rigidității la îndoire și o creștere a rigidității la torsiune cu 25%.
Dinamică și confortul
Noua suspensie completează rigiditatea caroseriei, contribuind la cea mai bună dinamică concentrată pe șofer din istoria modelului CR-V. Confortul este îmbunătățit față de predecesorul său, cu o nouă configurație mecanică conceput pentru a fi compatibil cu toate condițiile de suprafață ale drumului.
Sistemul de suspensie MacPherson față oferă o rigiditate laterală ridicată pentru o manevrabilitate mai bună și o rigiditate longitudinală redusă pentru mai mult confort, în timp ce noua suspensie multi-link spate oferă o stabilitate geometrică sporită pentru viteze mari, confort superior și manevrabilitate în combinație cu sistemul de direcție gestionat electric.
Sistemul de direcție al noului CR-V este special adaptat pentru piața europeană. O bară de stabilizare solidă reduce ruliul caroseriei, în timp ce o nouă structură sub-cadru din cauciuc îmbunătățește izolarea fonică față de modelul anterior CR-V.
Agile Handling Assist (AHA) și sistemul Real Time AWD
Honda Agile Handling Assist (AHA) este montat pentru prima dată pe CR-V. Sistemul răspunde la condițiile de drum asigurând mai multă siguranță și un comportament mai previzibil al vehiculului, inclusiv stabilizarea în viraje.
Cea mai recentă tehnologie pentru tracțiune integrală Honda – ‘ Real Time AWD cu Intelligent Control System ™’ – este disponibilă ca opțiune pe noul CR-V. Actualizările software pentru sistemul AWD au ca rezultat posibilitatea de a trimite până la 60% din cuplu la roțile din spate atunci când este necesar, în special în timpul urcării unei pante. Șoferul poate urmări distribuția cuplului printr-un indicator de pe panoul de bord. Prin revizuirile la calibrare, sistemul oferă de asemenea o performanță mai dinamică în viraje prin feedback-ul de la senzorii de viteza și de direcție.
Siguranță
Continuând strategia lansată pe modelul Honda Civic, sistemul de siguranță pasivă ACE este completat în noul CR-V de suita de tehnologii Honda Sensing de siguranță activă și de asistare a șoferului, instalată standard pe toate variantele de echipare care include Asistența de menținere a benzilor de rulare, Controlul adaptiv al vitezei de croazieră, Avertizarea în caz de coliziune și Sistem de frânare pentru atenuarea coliziunilor.
Noua platformă CR-V încorporează structura caroseriei ACE de înaltă generație (Advanced Compatibility Engineering), care utilizează o rețea interconectată de cadre frontale pentru a absorbi și a deflecta energia dintr-o coliziune frontală. Sistemul Honda nu este conceput doar pentru „autoprotecție”, ci și pentru a minimiza daunele altor vehicule în cazul unei coliziuni frontale prin tehnica de „compatibilitate” care absoarbe energia de impact și o deflectă prin căi multiple de încărcare departe de celula pasagerilor din mașină.
Primele livrări ale noului Honda CR-V în Europa sunt așteptate în toamna anului 2018, disponibile cu un motor pe benzină de 1,5 litri VTEC TURBO, iar după începutul anului 2019 va fi introdus și versiunea hibridă.