Mazda a lansat noua Mazda3 hatchback simultan, in cinci locatii care includ trei orase europene.
Londra, Istanbul si Sankt Petersburg au fost alese (impreuna cu New York si Melbourne) pentru caracterul lor plin de viata si stil, care oglindeste caracteristicile noii compacte cu cinci usi. Cel mai bine vandut model Mazda devine cel de-al treilea membru al unei noi generatii de automobile, care prezinta linia de design Kodo – sufletul miscarii’ si o gama completa de tehnologii SKYACTIV care sfideaza conventionalul. Noua Mazda3 se alatura astfel modelelor premiate Mazda CX-5, lansat in 2012, si Mazda6.
Pe langa design-ul KODO, noua Mazda3 prezinta un interior complet refacut pentru un confort maxim si o ergonomie optima. Compania ofera chiar si un concept de conectivitate atasat vehiculului pentru noul model. Acesta integreaza printre altele Aha radio, fiind unul dintre primele modele de clasa C din segment care permit conectivitatea online a pasagerilor.
Patru motorizari sunt disponibile la lansare, dintre care doua Skyactiv-G pe benzina cu injectie directa (1,5 l/100 CP, 2,0 l/120 CP, 2,0 l/165 CP)si una Skyactiv-D, de 2,2 l/150 CP. Toate promit un consum de combustibil extrem de scazut, ajutat de raportul de compresie impresionant (14:1 atat pentru diesel cat si pentru benzina) dar si de aerodinamica de exceptie (Cx=0,275).
Modelul include i-stop, cel mai rapid sistem start-stop din lume, si i-ELOOP, sistemul de franare regenerativa de la Mazda.
Mai multe informatii cititi in numarul 13 al revistei Auto Bild, care apare pe piata pe 11 iulie.