Toyota a lansat la L.A. Auto Show noul RAV4. Atuurile noului model sunt designul mai indraznet si finisarea interioara de top.
In 1994, Toyota lansa primul SUV compact din istorie, RAV4 dand startul unui segment de nisa devenit extrem de popular de-a lungul celor aproape doua decenii scurse de la debutul primei generatii. Lansat la finele lui 2006 si reimprospatat usor in urma cu doi ani, actualul model nu se mai bucura insa de succesul de alta data. Concurenta a devenit tot mai acerba, rivali precum VW Tiguan sau Honda CR-V acaparand o felie tot mai consistenta din vanzarile de pe piata europeana. Toyota nu putea privi linistita de pe tusa schimbarile importante din varful ierarhiei, pregatindu-se sa revina in forta in topul segmentului prin noul RAV4.
Gabaritul noului RAV4 nu e identic cu cel al vechii generatii: ampatamentul, lungimea si latimea au crescut cu 205 mm, 30 mm, respectiv 10 cm, iar inaltimea a scazut cu 25 mm. Volumul portbagajului a fost si el majorat cu 97 litri, pana la 547 litri, iar dupa rabatarea completa a banchetei acesta poate inghiti 1167 litri de bagaje.
Gama de motorizari va include in continuare propulsoare pe benzina sau diesel cu patru cilindri, insa accentul va fi pus pe reducerea drastica a consumului de carburant si a emisiilor poluante. Astfel, dieselul de 177 CP a disparut din oferta, insa Toyota ofera un motor D4D entry-level de 2 litri si 124 CP, singurul disponibil cu tractiune fata si sistem start&stop standard. Paleta de motorizari este completata de un propulsor pe benzina de 2 litri si 158 CP si un diesel de 2,2 litri si 150 CP. Sistemul de tractiune integrala este si el complet nou si propune, in combinatie cu Dynamic Torque Control, trei moduri de functionare, Auto, Lock si Sport.
Debutul comercial al noii Toyota RAV4 este programat pentru luna aprilie a anului viitor.