Noul BMW M4 – iata la ce trebuie sa te astepti

Divizia de performanta M situata in Garching, langa Munchen, pregateste o strategie care are ca scop largirea paletei de modele.

 

Dar fara a se renunta la M3, care ramane o emblema a diviziei. Insa acesta se va oferi doar ca limuzina, o versiune break nefiind prevazuta. Versiunile de inalta performanta ale coupe-ului, cabrioletului si ale lui Gran Coupe se vor lansa la inceputul lui 2014 si vor purta indicativul M4. Acestea vor avea capota, capacul portbagajului si acoperisul din fibra de carbon, iar usile vor fi din aluminiu. Astfel, BMW spera sa pastreze masa la gol sub 1500 kg, un deziderat indraznet. In ciuda renuntarii la motorul V8 aspirat de 4 litri in favoarea unuia cu sase cilindri in linie de trei litri supraalimentat, inginerii de la divizia M raman fideli conceptului de motor de inalta turatie. Inca nu s-a defintivat clar care va fi puterea oferita, dar aceasta va varia intre 420 CP (actualul M3) si 450 CP (M3 GTS, M3 CRT). Optional se va oferi in premiera o cutie automata cu dublu ambreiaj si 8 trepte.

In discutie se afla si doua modele intermediare intre gama M si modelele de baza, care ar putea fi comercilaizate sub umbrela M Performance Automobile, dupa modelul lui M550d si X5 M50d. Astfel, sub titulatura M440i s-ar putea ascunde o versiune mai puternica a motorului turbo de benzina de 3 litri, care ar fi foarte potrivita pentru exportul catre piata americana, iar un M440d cu tractiune integrala ar fi ideal pentru Europa. Ambele modele M Performance ar urma sa dezvolte in jur de 340 CP.

 

Adaugă un comentariu