Noul Ford Focus – primele informaţii şi fotografii oficiale

Noul Ford Focus a fost prezentat oficial şi pare pregătit să ducă mai departe povestea de succes începută în 1998 şi care a contabilizat până în prezent peste 16 de milioane de unităţi vândute.

Noul Ford Focus a primit primit platforma C2 şi va fi produs în versiunile hatchback, break și sedan. Modelul hatchback are o lungime de 4378 mm, o lăţime de 1825 mm şi o înălţime de 1454 mm, iar versiunea break are o lungime de 4668 mm, aceeaşi lăţime şi o înălţime de 1481 mm.

La capitolul motorizări pe benzină noul Ford Focus va fi oferit cu propulsorul de 1.0 litri EcoBoost care poate dezvolta 85 CP, 100 CP sau 125 CP şi cu motorul de 1.5 litri EcoBoost  în variantele de 150 CP sau 182 CP.  Cutiile de viteză sunt manuale cu şase rapoarte şi în cazul versiunilor 1.0 litri/125CP şi  1.5 litri/150 CP poate fi aleasă o cutie automată cu opt trepte.

Propulsoarele diesel pentru noul Ford Focus sunt de 1.5 litri (95CP/120CP) şi 2.0 litri/150 CP. Versiunea de 120 CP şi cea de 150 CP pot fi comandate şi cu o cutie automată cu opt rapoarte.

Noua generație Ford Focus oferă cea mai complexă gamă de sisteme avansate din istoria modelelor produse de Ford, prezentând tehnologii sinonime cu Nivelul 2 de automatizare auto.

LIVIU DRAGNEA a găsit rezolvarea! Uite de ce e aglomerație pe DN1

Ce MAȘINI BUNE poți să cumperi cu doar 5000 EURO!

DECIZIA DE ULTIMĂ ORĂ luată de familia lui MICHAEL SCHUMACHER!

Noi tehnologii pentru Ford Focus

Tehnologiile  grupate în pachetul Ford Co-Pilot360 îmbunătățesc nivelul de protecție în caz de accident, experiența de șofat și ușurează manevrele de parcare.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire și Fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașinile din față și reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic ușor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare. Sistemul poate ajusta viteza mașinii pentru a se încadra în limitele legale monitorizând indicatoarele de pe marginea sau de deasupra șoselei și detectând limitările de viteză. În plus, sistemul utilizează informațiile stocate în sistemul de navigație integrat. Tempomatul adaptiv funcționează la viteze de până la 200 km/h.

Noua funcționalitate de Oprire-Pornire (Stop&Go) îi permite Tempomatului adaptiv să oprească complet vehiculul în trafic foarte aglomerat, utilizând până la 50% din forța totală de frânare necesară acestei manevre. De asemenea, sistemul îi permite mașinii să plece automat de pe loc dacă timpul de oprire este de sub 3 secunde. Pentru opriri mai lungi de 3 secunde, șoferul poate apăsa un buton aflat pe volan sau pedala de accelerație pentru ca mașina să se pună din nou în mișcare.

Tehnologia de fixare a mașinii pe centrul benzii de rulare poate monitoriza marcajele de pe șosea și poate să aplice un impuls foarte ușor, dar perceptibil la nivelul direcției pentru a-i ajuta pe șoferi să rămână pe mijlocul benzii atunci când Tempomatul adaptiv este activat. Concepută pentru a-i sprijini pe șoferi la viteze de până la 200 km/h, tehnologia este dublată de alerte vizuale și acustice dacă sistemul detectează faptul că șoferul nu acționează volanul atunci când e nevoie.

Active Park Assist 2 ușurează și mai mult manevrele de parcare, permițând parcări complet automate în spațiile paralele și perpendiculare prin simpla apăsare a unui buton.

Un alt pachet tehnologic îmbunătățit pentru lansarea lui Ford Focus este Sistemul de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor și a bicicliștilor (Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection). Acesta recunoaște pietonii care se află pe sau lângă trasa pe care o va urma vehiculul sau pietonii care se pregătesc să traverseze. Sistemul aplică automat frânele dacă detectează o potențială coliziune, iar șoferul nu răspunde la avertizări. Sistemul poate detecta acum și bicicliștii și funcționează pe întuneric ajutându-se de lumina farurilor.

Ford MyKey, care le permite posesorilor lui Focus să programeze o cheie specială dedicată șoferilor tineri. Aceasta poate opri apelurile telefonice primite, poate restricționa viteza maximă de rulare, poate preveni dezactivarea sistemelor de asistență și de siguranță activă, poate reduce nivelul maxim al volumului audio sau poate dezactiva complet sistemul audio dacă pasagerii mașinii nu poartă centuri de siguranță.

Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist), sistem conceput pentru a funcționa de la viteze urbane până la viteze de autostradă. Utilizează un radar și o cameră care detectează vehiculele staționate sau lente aflate în fața mașinii și oferă impuls suplimentar la nivelul direcției pentru a le permite șoferilor să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente.

Sistemul Ford CCD

Noul Ford Focus primeşte şi sistemul Ford CCD (Amortizare controlată continuu sau Continuously Controlled Damping)  Acest sistem monitorizează la interval de două milisecunde starea suspensiilor, a șasiului, a direcției și a frânelor, ajustând răspunsul amortizoarelor pentru o calitate mai bună a ținutei de drum.

Sistemul CCD permite acum utilizarea tehnologiei Drive Modes. Modurile de rulare Normal, Sport și Eco sunt oferite în premieră pe Focus, permițându-le șoferilor să adapteze imediat răspunsul pedalei de accelerație, comportamentul transmisiei automate cu opt trepte, servodirecția asistată electronic (Electronic Power Assisted Steering sau EPAS) și caracteristicile tempomatului adaptiv pentru a se potrivi cu situația dinamică a momentului. În versiunile echipate cu sistemul CCD, Focus oferă, de asemenea, modurile de rulare suplimentare Comfort și Eco-Comfort, care vor personaliza și mai mult caracterul suspensiei.

Un alt debut este o versiune dezvoltată intern a sistemului Ford de control al stabilității (Stability Control), acesta fiind personalizat împreună cu modulul de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control) pentru a sprijini pretențiile dinamice ale modelului Ford.

Distanțele de frânare de la 100 km/h la 0 s-au redus cu până la un metru. În spatele acestei îmbunătățiri stă noul Electric Brake Booster, un sistem disponibil pe anumite versiuni care permite o creștere mai rapidă a presiunii la nivelul frânelor, ceea ce oferă o reacție mai rapidă și mai consistentă a pedalei pe o gamă mai largă de condiții de operare.

FordPass Connect

Focus introduce modemul integrat FordPass Connect dedicat clienților europeni. Acesta transformă mașina într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Pe lângă faptul că le oferă șoferilor posibilitatea de a plănui călătoriile mai rapid și mai relaxat cu ajutorul actualizărilor Live Traffic oferite prin sistemul de navigație și de a face streaming audio sau video în timp ce se află la bordul mașinii, FordPass Connect permite acces prin aplicația mobilă FordPass la o serie de elemente de confort suplimentare: localizarea mașinii, statusul mașinii (permite verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor), ]ncuiere/Descuiere uși (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanță în mașină, start de la distanță (pentru versiunile echipate cu transmisia automată cu 8 trepte).

Noul Focus va fi oferit cu o paletă de 13 nuanțe pentru caroserie, implicit Orange Glow, Desert Island Blue și Dark Mulberry, ultima prezentă în exclusivitate pe versiunea Vignale și caracterizată printr-o vopsea aplicată în patru straturi.

Noul Ford Focus va produs la fabrica companiei din Saarlouis şi va intra la vânzare pe piele europene începând cu luna iulie a acestui an.

Adaugă un comentariu