VW a decretat 2013 ca anul Golf, continuand sa lanseze noi versiuni ale bestsellerului european al clasei compacte.
Dupa Golf GTI, Golf GTD, Golf Variant si Golf TDI BlueMotion, VW continua ofensiva cu varful de gama Golf R. Cel mai puternic Golf are sub capota o noua motorizare TSI de 2,0 litri derivata din cea a lui Golf GTI. ACeasta dezvolta o putere impresionanta, de 300 CP, cu 30 CP in plus fata de Golf R anterior. In ciuda acestei cresteri a puterii, consumul de combustibil a fost redus 18%.
Ca si in cazul celorlalte trei versiuni anterioare de Golf R, noul model pune la sol impresionanta putere a motorului prin intermediul unui sistem de tractiune integrala permanenta. In acest caz, este vorba de ultima versiune 4Motion, care foloseste un sistem Haldex de generatia a cincea. Performantele sportive sunt asigurate de o noua suspensie sport, cu o garda la sol redusa cu 20 mm, noua directie progresiva si de sistemul de control al stabilitatii ESC Sport, care poate fi complet dezactivat pentru conducere pe circuit. Optional, se va putea configura suspensia adaptiva DCC, cu un nou mod de functionare, sugestiv denumit „Race.
Echipat cu o cutie de viteze manuala, Golf R accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,1 secunde (modelul anterior: 5,7 s), in timp ce cutia DSG este mai rapida cu 0,2 secunde. Consumul de combustibil a scazut de la 8,5 l/100 km la 7,1 l/100 km (de la 8,4 l/100 km la 6,9 l/100 km in cazul modelului echipat cu strat&stop, regenerarea energiei de franare si cutie DSG).