Asemenea turutor minunilor care au prins formă reală, nici aceasta nu a durat mult: colaborarea dintre Citroën și Maserati de la începutul anilor 70 a dat naștere unui singur proiect, dar unul remarcabil: coupe-ul Citroën SM (fabricat între anii 1970 și 1975). Acest episod unic în universul coupe-urilor premium are, din fericire, o continuare. Unde se va ajunge cu aceasta, rămâne de văzut, însă primul rezultat palpabil arată senzațional.
Oficial, s-a declarat că SM Tribute este o lucrare unică creată de DS DESIGN STUDIO PARIS pentru a sărbători zece ani de artă și eleganță – adică vârsta încă fragedă a departamentului de profil al mărcii DS. Obiectul a fost expus în cadrul evenimentului Chantilly Arts & Elegance.
„Procesăm genele modelelor noastre emblematice pentru a stimula cercetările asupra formei viitoarelor modele care vor apărea spre sfârșitul deceniului', mărturisește Thierry Metroz, DS Automobiles Design Director. „Ceea ce prezentăm aici a avut un punct inițial în 2020, iar prezența noastră la Chantilly cu SM Tribute stă mărturie pentru această activitate și studiile noastre pe această temă.'
În primăvara anului 2020, DS Automobiles a împărtășit o serie de schițe numite #SM2020 pe rețelele social media. Aceste desene au fost rezultatul unei competiții interne de creație între designerii de la DS DESIGN STUDIO PARIS cu privire la o reinterpretare a maiestuosului SM lansat în 1970.
„Am vrut să mergem mai departe', spune Thierry Metroz. „Vrem să ne cultivăm moștenirea prin simbolurile noastre care sunt DS și SM. De la ele ne inspirăm în angajamentul nostru față de designul avangardist.'
Mai mult decât un simplu concept, SM Tribute sărbătorește zece ani de artă și eleganță de la crearea DS Automobiles și participarea sa la prima ediție Chantilly Arts & Elegance, contribuind în același timp la cercetarea orientată spre viitor a DS DESIGN STUDIO PARIS.
Citroën SM, apărut la începutul anilor 1970, a întruchipat apogeul inovației auto franceze. Acest grand tourer era o adevărată vitrină tehnologică. Stilul său aerodinamic, proiectat de Robert Opron, era deopotrivă elegant și avangardist. Sub capotă, un V6 puternic oferea performanțe excepționale pe șosea. Dar ceea ce a făcut din SM o mașină remarcabilă a fost suspensia hidropneumatică, preluată de la Citroën DS, care îi oferea un confort inegalabil și o ținută de drum perfectă. Citroën SM rămâne și astăzi un model de referință, căutat de colecționari din întreaga lume. Amestecul său unic de confort, performanță și inovație îl transformă într-o adevărată legendă auto.
Dacă SM a făcut impresie, faptul s-a dtorat inclusiv interiorului său luxos și deosebit de minuțios finisat. Materialele de înaltă calitate, precizia asamblării și ergonomia studiată au creat o atmosferă deosebit de rafinată în interior. Planșa de bord, cu instrumentele sale circulare și volanul distinct, era atât funcțională, cât și estetică. De asemenea, Citroën SM era foarte bine echipat pentru acea vreme, oferind scaune electrice, aer condiționat și direcție asistată. În plus față de potențialul său dinamic, Citroën SM era o mașină capabilă să ofere confort de înaltă clasă pasagerilor săi.