Nume cu îndelungată tradiție, dar tehnică nouă: Suzuki e Vitara sincronizează marca niponă la vremurile electrificării.

Suzuki Motor Corporation și-a lansat prima generație de automobile electrice având sistemul electric alimentat cu baterie (BEV) la Milano, în Italia. Producția lui Suzuki e Vitara va începe la Suzuki Motor Gujarat din India în primăvara anului 2025, iar comercializarea va demara simultan în diferite zone ale lumii, inclusiv Europa, India și Japonia, în intervalul verii anului 2025.

Bineînțeles, numele Vitara vă este familiar și spune multe despre modul în care Suzuki abordează proiectele sale. SUV-urile din seria Suzuki Vitara nu și-au propus niciodată să uimească prin spiritul de avangardă, dimensiuni la nivelul clasei sau tentă premium. De asemenea, acestea au mizat întotdeauna pe soluții tehnice deja confirmate ca viabilitate și eficiență, chiar dacă faptul implica o tușă conservatoare – să nu uităm că „noul' Grand Vitara din 1998 încă avea șasiu separat de caroserie (configurație robustă „body-on-frame') și reductor, pe când Toyota RAV4, Honda CR-V și Land Rover Freelander renunțareră la respectivele detalii tehnice. Pe de altă parte, fiabilitatea a fost întotdeauna un argument convingător al automobilelor Suzuki.

În 2024, Suzuki e Vitara confirmă linia conceptuală generală descrisă mai sus: la această mașină regăsim soluții deja consacrate în materie de BEV-uri și o axare clară pe funcționalitate, nu pe elemente epatante. Aspectul analog al instrumentelor de bord cu afișaj spune ceva în acest sens. Suzuki e Vitara se bazează pe noua platformă tehnică a mărcii numită HEARTECT-e, dispune de tracțiune integrală propusă sub denumirea 4WD ALLGRIP-e, iar designul său grupează într-o viziune Suzuki elemente stilistice care aatrag clielntela SUV-urilor contemporane într-un limbaj numit de producător Emotional Versatile Cruiser.

Sistemul său de propulsie mizează pe ansambluri integrate de tip eAxle, care integrează motorul și invertorul la nivelul punților. În privința bateriei, a fost preferată structura chimică sigură litiu metal-fosfat. Fiecare dintre cele două punți încorporează o funcție de diferențial cu alunecare limitată (LSD), ceea ce ar trebui să favorizeze abilitățile off-road ale mașinii (de altfel, primtre modurile de rulare oferite se numără și unul numit Trail).

Lungimea lui Suzuki e Vitara este de 4275 mm (cu 200 mm mai mare decât a actualului Vitara cu propulsie convențională), iar ampatamentul măsoară 2700 mm, în timp ce garda la sol este de 180 mm. Sunt propuse două tipuri de baterii, având capacități de 49 kWh și 61 kWh. Varianta Dual Motor (tracțiune integrală) are puterea de 181 CP. Este de așteptat ca autonomia lui Suzuki e Vitara să se situeze în vecinătatea pragului de 400 km în cazul bateriei de 61 kWh.

Adaugă un comentariu

Articole similare