BMW Group a făcut un pas major în direcţia construcţiei de automobile electrice în SUA, după ce a inaugurat o nouă fabrică de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune la Woodruff, în statul Carolina de Sud. Uzina BMW Group din Woodruff va produce baterii de generaţia a şasea pentru a aproviziona locaţia BMW Manufacturing de producţie a automobilelor electrice din Spartanburg, aflată în apropiere. Peste 300 de locuri de muncă vor fi create la faţa locului la uzina din Woodruff, cu oportunitatea de a creşte.
„Facem BMW Group o companie electrică. În curând, noua noastră fabrică de asamblare a bateriilor din Woodruff va juca un rol important în viitorul nostru electric de aici, în SUA”, a declarat Ilka Horstmeier, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Resurse Umane şi Imobiliare. „Prin uzina din Woodruff ne extindem amprenta în statul Carolina de Sud. În acelaşi timp, ne luăm angajaţii cu noi în această transformare. Noul nostru Centru de Instruire Tehnică de la uzina din Spartanburg ne va pregăti cei 11.000 de angajaţi pentru viitor. În acest fel, ne asumăm responsabilitatea ca un angajator de încredere şi oferim în acelaşi timp locuri de muncă sigure pentru viitor.”
„Inaugurarea de astăzi este începutul unei noi ere la uzina din Spartanburg, în timp ce ne pregătim să producem modele BMW X electrice pentru mapamond”, spune Robert Engelhorn, preşedinte şi director executiv al BMW Manufacturing din Spartanburg. „Drumul către viitor începe aici, în Carolina de Sud. Uzina din Woodruff va fi de ultimă generaţie în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă, flexibilitatea şi digitalizarea.”
În octombrie 2022, BMW Group a anunţat o nouă investiţie de 1,7 miliarde de dolari în operaţiunile sale din SUA, inclusiv un miliard de dolari pentru a pregăti uzina din Spartanburg pentru producţia de automobile electrice şi 700 de milioane de dolari pentru a construi o nouă fabrică de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune. Locaţia din Woodruff va avea o suprafaţă de aproximativ 40,5 hectare, care include construcţia unei clădiri tehnologice şi clădiri de sprijin precum o cantină, un departament de pompieri şi un centru energetic.
„Lucrăm constant pentru a avansa în transformarea către mobilitate electrică”, spune Markus Fallböhmer, vicepreşedinte executiv pentru producţia de baterii la BMW AG. „Facilităţile de producţie de ultimă oră pentru bateriile de înaltă tensiune de înaltă performanţă sunt un factor decisiv în acest sens.” În extinderea reţelei de producţie, compania urmează principiul local pentru local: „Legătura strânsă a producţiei de baterii cu producţia de automobile face parte din strategia noastră”, explică Fallböhmer.
Ca parte a abordării BMW Group – „local pentru local” -, compania va achiziţiona celule de baterii pentru automobilele electrice de la partenerul AESC, care construieşte o nouă fabrică de celule de baterii de 30 GWh în Florence (Carolina de Sud). Ei vor produce baterii rotunde litiu-ion nou dezvoltate, concepute special pentru cea de-a şasea generaţie a tehnologiei BMW eDrive. Noul format de baterie va creşte densitatea energiei cu peste 20% şi va îmbunătăţi viteza de încărcare şi autonomia cu până la 30%.
BMW Group se concentrează în special pe menţinerea amprentei de carbon şi a consumului de resurse pentru producţie cât mai scăzute posibil, începând din lanţul de aprovizionare. Producătorii de celule vor folosi cobalt, litiu şi nichel care includ un procent de material secundar – adică materii prime care nu sunt proaspăt extrase, dar care sunt deja în circuit – în producţia de celule de baterii. În combinaţie cu angajamentul de a utiliza numai energie verde din energii regenerabile pentru producţia de celule de baterii, BMW Group va reduce amprenta de carbon a producţiei de celule de baterii cu până la 60%.