Participare romanească in „Amsterdam – Dakar Challenge”

  • Un cuplu de tineri români, prima echipă autohtonă din istoria raliului umanitar
  • „BADmobilul’ va parcurge 10.000 de kilometri în 13 ţări, pe două continente
  • Astra F, prima compactă Opel după Kadett şi cel mai bine vândut model Opel din toate timpurile

 

Bucureşti. Alexia Ion şi Mihai Tuhari se pregătesc de drum: cronometrul invers de pe www.badrally.ro anunţă acum 31 zile până la startul călătoriei spre Senegal şi Gambia. Pentru a ajunge în Amsterdam, la punctul oficial de pornire al provocării, pe 2 noiembrie, echipa românească va pleca din Bucureşti pe 28 octombrie. Multe zile mai târziu, după o călătorie de 10.000 de kilometri ce presupune şi străbaterea deşertului Sahara, vor dona maşina în scopuri caritabile şi vor lua avionul spre a reveni în România.

Opel Astra, BADmobilul

Echipa BAD Rally îşi ia numele de la acronimul Bucharest – Amsterdam – Dakar, iar maşina care îi va duce pe acest traseu nu se putea numi decât BADmobil, o denumire demnă de maşina unui supererou. Un astfel de gest, pentru o cauză umanitară, arată că oricine poate accede la acest statut.

Alexia şi Mihai sunt doi tineri din Bucureşti care nu au super puteri, dar îşi pun timpul, energia şi maşina în slujba unei cauze în care cred, având resursele să mobilizeze şi să capaciteze. Ei sunt cei care, prin determinarea lor, transformă un automobil cu potenţial de voucher în programul de casare într-o oportunitate de a face bine şi fac dintr-un Opel Astra de 16 ani un „BADmobil’.

Opel Astra F Caravan este produs în 1997, iar maşina a parcurs până acum 128.000 km. Este ceea ce le trebuie pentru a se asigura că pot duce la final un drum atât de solicitant, fără însă ca valoarea maşinii să îi facă să resimtă grav din punct de vedere financiar donarea ei la destinaţie. Capacitatea de încărcare trebuie să susţină o călătorie de 30 de zile cu necesarul personal, dar şi al maşinii, precum şi alte obiecte importante pentru drumurile neprietenoase care îi aşteaptă în Africa. Cu atât mai mult cu cât lista de bagaje nu este una clasică pentru un cuplu ce pleacă într-un road trip: cea a echipei BAD Rally include de la lopată şi invertor, scut motor şi proiectoare, la mâncare neperisabilă, steaguri şi aprinzătoare rapide de foc.

Dincolo de capacitatea generoasă a Caravan-ului, soluţii ingenioase s-au găsit deja: un portbagaj de capotă simplist, confecţionat din plasă nu adaugă greutate maşinii, iar spaţiul iniţial destinat roţii de rezervă s-a transformat într-o zonă suplimentară de depozitare.

Pe de altă parte, fiabilitatea maşinii trebuie să fie dovedită, iar eventualele reparaţii necesare ca urmare a incidentelor de pe drum, uşor de realizat.

Majori şi vaccinaţi

Obţinerea vaccinurilor a fost o provocare neaşteptată, însă după multele obstacole deja trecute, au privit-o ca pe încă o etapă de bifat. Prima a fost lipsa României din formularul de înscriere, pentru că sunt prima echipă din ţara noastră care s-a angajat la o asemenea aventură. Nu a fost greu să îi convingă pe organizatori de hotărârea lor, aşa încât primul echipaj românesc a reuşit să se alăture provocării.

Cu ajutorul prietenilor şi sponsorilor au reuşit să adune elemente de pe lista de necesar pentru călătorie, au organizat o petrecere de strângere de fonduri şi au participat cu maşina la evenimente unde au valorificat obiecte promoţionale personalizate „BAD Rally’. Mai mult, peste 5.200 de prieteni le urmăresc pe Facebook fiecare mişcare şi, în plus faţă de relatările foto, video şi mesajele de la faţa locului, vor vedea live unde se afla BADmobilul pe glob în orice moment al călătoriei.

Cauza: BADmobil în slujba binelui

Maşina ce va străbate drumul Bucureşti – Amsterdam – Dakar, un Opel Astra Caravan, va fi donată organizaţiei Challenge For Charity Foundation (CFCF). Până în prezent, CFCF a strâns peste 3 milioane de euro pentru proiectele de care se ocupă în Africa. Domeniile pe care le acoperă sunt legate de educaţie, sănătate sau drepturile femeilor. Şi totuşi, un gest de sprijin se poate realiza mult mai uşor: „Am ales calea dificilă pentru o donaţie, ar spune unii’, explică Alexia şi Mihai opţiunea lor. „Noi spunem că pentru o astfel de cauză avem nevoie să simţim că ne zbatem, că muncim, că trăim cele 30 de zile la intensitatea de care suntem în stare. Vom simţi pe pielea noastră cum e să nu ai aer condiţionat când mergi prin deşert, să dormi din când în când la cort, ne vom sătura şi de mesele copioase cu supă la plic, conserve şi covrigei. Toate astea în tabloul zonei de câmp minat dintre Sahara de Vest şi Mauritania, plus boli dintre cele mai exotice. Pentru ca la final, când oprim motorul, în sfarşit vom şti pentru ce am făcut-o.’

Astra, zece generaţii de fiabilitate

Modelul Opel pe care se bazează cei doi în aventura lor calculată este un Opel Astra din prima generaţie. Astra a debutat în gama Opel înlocuind veteranul Kadett, apărut pe piaţă în 1936. Prima generaţie ce a făcut schimbarea de nume şi de concept în clasa compactă Opel a fost Astra F, continuând stilul de indexare al Kadett, ultimul model fiind varianta Kadett E. Astra s-a lansat în 1991, acum peste 20 de ani.

Modelul care pleacă în Africa a fost produs chiar înainte de următoarea schimbare de generaţie, în 1998 fiind lansat Opel Astra G. Până atunci însă, între 1991 şi 1998, au fost vândute 4,13 milioane de Astra F, făcând acest model cel mai de succes din istoria Opel.

În 2013, una dintre aceste maşini va duce echipa BAD Rally pe un alt continent, deşi este practic aceeaşi generaţie cu tinerii săi parteneri de drum.

Adaugă un comentariu