În pofida specificului sportiv al mărcii, cele mai recente lansări de la Alfa Romeo au fost sedanuri și SUV-uri. Noroc că mai există carosieri particulari, de felul lui Zagato, care s-a gândit că un coupe bazat pe partea tehnică a Giuliei ar fi binevenit.
Istoria italiană a automobilului numără destule reinterpretări ale sitului Alfa Romeo semnate de studiouri precum Pininfarina, Bertone sau Giugiaro. Ce au aparte exemplarele semnate de Zagato, ca amprentă stilistică? Ele sfidează într-un fel unic frumusețea academică pe care o promovează primele trei studiouri menționate, insistând pe proporții mai îndesate și pavilion cu dublă curbură. Cu alte cuvinte, nu-i nevoie să scrie pe mașină pentru ca un cunoscător să-și dea seama că acolo a lucrat Zagato. Abrodarea sa este ceva de genul „o iubești sau o urăși, imediat'.
Revenind la Alfa Romeo Giulia SWB Zagato, indicativul SWB ne spune că ampatamentul a fost scurtat. Sub capota din față se află motorizarea V6 întâlnită la versiunile Giulia Quadrifolglio. În ansamblu, tehnica acestui unicat corespunde specificației GTAm (Gran Turismo Alleggerita modificata, cutie manuală cu 6 trepte).