Autoritățile vor face câteva schimbări pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri ale țării dacă judecăm după numărul de accidente grave și consecințele acestora.
Pe lângă introducerea unui parapet cu cabluri care a fost testat timp de un an în zona Afumați, pe DN2 vor fi introduse sectoare cu circulație alternativă 2+1. Primul asemenea tronson va avea o lungime de aproximativ nouă kilometri și nu va avea un parapet de separare, ci doar un spațiu liber lat de un metru între sensuri.
În cazul în care ați uitat, vă reamintim faptul că DN2 are doar o bandă pe sens și un acostament mai lat decât în mod uzual, ceea ce duce la circularea pe patru benzi, în ciuda faptului că acesta nu sunt proiectate și gândite pentru a fi utilizate în acest sens. Problema este că DN2 nu este suficient de lat pentru a putea permite un sistem 2+1 alternativ pe întreaga lungime și nici nu se poate vorbi despre patru benzi în total pentru ruta E85.
Practic, va fi încercat un proiect pilot în zona dintre ieșirea din localitatea Sinești din Județul Ialomița și intrarea în localitatea Movilița, unde va fi probat un sistem de circulație 2+1 alternativ.
Lipsește doar un metru din lățimea drumului pentru a fi posibilă transformarea completă a DN2, dar știm cu toții cât de mult ar putea să dureze procesul de construcție, nu înainte de licitațiile premergătoare acestuia și eventualele contestații și obligatoriile studii de fezabilitate.
Sistemul de circulație 2+1 alternativ este utilizat în mai multe state ale lumii pe diferite drumuri. Acesta permite circulația pe trei benzi, iar banda din mijloc este folosită doar pentru depășiri, dar în mod alternativ pentru fiecare dintre cele două sensuri de mers. Alternanța dintre benzile pe care s-ar permite depășirea ar fi făcută la fiecare 1.2 până la trei kilometri, titrează HotNews citând informații comunicate de CNAIR și comentate de Asociația Pro Infrastructura.
Cei de la Pro Infrastrutura afirmă că soluția gândită pentru DN2 tot nu ar fi ideală, deși ar fi mai bună decât actuala variantă, deoarece segmentului i-ar lipsi un parapet. Fără acesta, șoferii nu ar fi apărați de riscurile la care sunt supuși și astăzi, care merg de la neatenția și graba unor alți conducători auto, până la adormirea la volan și depășirea în loc nepermis.
Cât despre parapetul cu cabluri testat de CNAIR, acesta are avantajul de a putea fi instalat pe o secțiune îngustă a drumului și de a reduce accidentele grave, dar necesită înlocuirea stâlpilor despărțitori după fiecare accident și are probleme de vizibilitate redusă și diverse dificultăți de întreținere. Acestea aduc costuri mai ridicate de exploatare. Însă, CNAIR experimentează și cu un alt tip de parapet, pe bază de role, care ar avea anumite avantaje în raport cu cele existente, dar ar veni la un preț și mai ridicat.
Sistemul 2+1 implică o lățime a benzii de 3,25 metri pentru fiecare dintre cele două benzi și de 3,75 metri pentru sensul cu o bandă pe sens.
fiind atât de fierbinte Caracal, să nu uităm crimele zilnice pe șoselele țării. Nu se poate circula cu mașina personală și să respecți legea , din cauza agresorilor de la volanul celorlalte mașini. Poliția română nu există! Este singurul motiv. Poliția română nu protejează pe cei corecți!
Este foarte periculoasa ideea cu benzile alternative. Noroc ca acel sector cu benzi alternative nu e foarte lung. Banuiesc ca inca vor sa testeze cum se merge. Cititi mai jos sa vedeti ce experienta am avut. Doua puncte.
Am circulat saptamana asta pe DN2, inclusiv pe sectorul unde s-au infiintat benzile alternative.
1) Daca pe soseaua cu benzile neschimbate am circulat ok, in momentul in care am ajuns pe sectorul cu benzile alternative si se intra pe o banda, se circula incet, in jur de 70 – 80 km/h. Daca ai de ajuns in capatul celalalt al tarii nu ai cum sa mai circuli pe aceasta sosea. Cand se trecea pe doua benzi foarte multe masini accelerau la viteze foarte mari, periculoase, ca sa depaseasca pe cei mai lenti decat ei, care urmau din nou sa le incetineasca drumul la intrarea pe urmatorul sector de o banda. In conditiile astea drumul devine mult mai periculos decat era.
2) La un moment dat am intrat intr-un blocaj total. Pur si simplu se statea. Dar se statea. Ce se intamplase (am vazut mai apoi, dupa ce am reusit sa ajung cu viteza melcului la locul faptei): la intrarea de pe doua benzi la o banda, niste masini se busisera in incercarea probabil de a intra pe sectorul de o banda (daca esti pe banda de viteza, la un moment dat aceasta se termina si tb sa intri din nou pe banda de pe margine, daca te lasa ceilalti). Politie peste tot, care se chinuia sa deblocheze… masinile noastre nu aveau pur si simplu pe unde sa le depaseasca pe cele lovite, din cauza delimitatoarelor montate, ce delimitau o singura banda. Daca ar fi fost o banda jumate, ar fi fost destul de usor sa treci pe langa. Daca se scot delimitatoarele, atunci nu mai e delimitata banda si se poate trece pe contrasens, tot nu e bine…
Este un inceput de dezastru. Mi-e teama ca se vor pierde mult mai multe vieti decat inainte si mult mai multe masini se vor busi.
Numai bine