Automobilele electrice produse de Tesla se bucură de multă atenție pe piața internațională. Faptul este explicabil prin nivelul ridicat al performanțelor și al autonomiei și prin efectul colateral de marketing pe care îl are turbulentul pesonaj Elon Musk. În ultimul trimestru al anului 2023, s-au vândut 484.000 de automobile Tesla.
În privința mărcii BYD, nu există personaje proeminente care să fie asociate cultural cu evoluția mărcii, nu vorbim despre un producător exclusiv EV și se știe doar că produsele sale au evoluat spectaculos în ultimii ani. În ultimul trimestru al anului 2023, iată, BYD a vândut 526.000 de automobile electrice! Diferența de 42.000 de exemplare în favoarea sa este remarcabilă.
În mod special privind prin ochii europenilor, mai notăm următoarele aspecte privind situațiile celor două mărci: Tesla nu oferă o calitate fără de păcat și mașinile sale sunt destul de scumpe, iar de BYD (aka Build Your Dreams) ne amintim doar că sigla primelor mașini chinezești văzute pe aici copia cu naivitate sigla BMW. Mai adăugăm că, în timp ce Tesla vinde cam peste tot în lumea liberă, BYD se bazează covârșitor în prezent pe piața națională, având acolo o cotă de 35%. În plus, gama celor de la BYD include mai multe modele decât a celor de la Tesla și cu o mai pregnantă orientare pe segmentele de masă.
Totuși, Tesla a încheiat anul 2023 ca lider mondial al producătorilor de BEV-uri, poziție pe care o păstrează încă din 2015. Pe de altă parte, BYD produce și altfel de automobile decât BEV-uri. Pe lîngă cele 1,6 milioane de BEV-uri pe care le-a asamblat ăn 2023, BYD a mai produs și 1,4 milioane de automobile cu propulsie PHEV.
Se spune că, întrebat în 2011 ce părere are de concurența pe care ar putea să o reprezinte BYD în viitor pentru Tesla, ar fi râs degajat. Între timp, s-a constatat că BYD poate dezvolta un nou model EV în 14 luni, în timp ce Tesla nu a reușit să dea un start convingător pe piață controversatului Cybertruck.
La început de an 2024 știm deja că BYD va construi o fabrică în Ungaria și aceasta nu reprezintă singura sa cale de dezvoltare în viitorul apropiat. Nu știm ce i-ar putea sta în cale lui BYD pentru a deveni în 2024 un producător de BEV-uri mai mare decât Tesla. Iar cazul BYD vs. Tesla pare a fi numai vârful aisbergului dacă ne gândim la evoluțiile China versus lumea occidentală în industrie și economie, în general, vizând viitorul apropiat.