Niciodată până acum o mașină electrică de serie nu a făcut o tură mai rapidă pe bucla nodică a circuitului Nürburgring. Pilotul de teste al mărcii, Lars Kern, a avut nevoie de numai 7 minute și 33 de secunde pentru a da un tur complet la volanul unui exemplar Taycan Turbo S echipat cu noul Performancee Kit de la Tequipment și sistem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
În afară de rollcage și scaunele sport competiționale, vorbim aici despre un vehicul de producție disponibil la vânzare, cu aceeași masă ca și mașina de serie deja cunoscută. Un notar a fost prezent pentru a legaliza noua cronometrare-record de pe circuitul de 20,8 km, în timp ce TÜV Rheinland a confirmat că mașina folosită pentru record a fost un exemplar de producție standard.
Kitul de înaltă performanță include jante de 21 de inchi cu design RS-Spyder și anvelope sport Pirelli P Zero Corsa omologate pentru drum, care sunt acum disponibile pentru Taycan. Materialul anvelopelor este similar cu cel al anvelopelor de curse. Un alt element al kitului de performanță ține de actualizarea software pentru sistemul Porsche 4D Chassis Control, astfel încât acesta să funcționeze în armonie cu potențialul anvelopelor sport. Sistemul analizează și sincronizează toate funcțiile dinamice ale lui Taycan în timp real. „În trecut, doar mașinile supersport pursânge se încadrau în durata de 7:33', spune Kern. „Cu noul kit de performanță am putut să merg și mai tare decât până acum, iar mașina a fost și mai precisă și mai agilă la pornire.'
Kitul este oferit prin Porsche Tequipment. În prezent este disponibil numai în Germania și numai pentru sedanul sport Taycan Turbo S conform specificației 2023. Producția acestor mașini a început la sfârșitul lunii iulie 2022, în timp ce setul de performanță va fi disponibil spre sfârșitul anului. Planul este ca modernizarea mașinilor să fie efectuată după livrarea către client la atelierele Porsche din Zuffenhausen. Transportul la și de la fabrică este inclus. Setul de performanță are pe piața germană prețul oficial de 13.377,32 de euro, inclusiv TVA de 19%. Garanția producătorului pentru Taycan nu este afectată.
„Suntem încântați că recordul Nürburgring pentru mașini electrice poartă din nou semnătura Porsche', spune Kevin Giek, vicepreședinte pentru Taycan Model Line. „Acest timp pe tur nu arată doar cât de mult potențial se află în noul nostru kit de performanță, dar confirmă și încă o dată caracterul sportiv al ADN-ului seriei Taycan'. Puterea considerabilă a lui Turbo S, de până la 460 kW (625 CP), a fost un factor cheie în succesul său. Cu Launch Control activ la pornirea de pe loc, mașina atinge o putere maximă de 560 kW (761 CP). Anvelopele sale sport sunt concepute în primul rând pentru utilizarea pe circuit.