Vânzările de autovehicule au scăzut în România cu 28,7% în primele zece luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2019, conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
La nivel naţional, topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, în continuare, la zece luni de Dacia – cu 31.814 de unităţi, marcă urmată de Renault – cu 8.712 de unităţi, Volkswagen (8.688), Ford (7.591), Skoda (7.528) şi Hyundai (5.738).
În clasamentul autoturismelor, în intervalul ianuarie – octombrie, Dacia se menține pe primul loc cu 30.196 de unităţi, în scădere cu 26% faţă de datele din 2019 şi cotă de piaţă de 31,4%. Urmează Skoda, care înregistrează 7.528 de unităţi (-27,9% şi o cotă de 7,8%),Volkswagen – cu 7.424 unităţi (-16,4% şi o cotă de 7,7%), Renault – cu 7.367 de unităţi (-33% şi cotă de 7,7%) şi Hyundai – cu 5.738 de unităţi (-14,4%, cotă de piaţă de 6%).
Pe modele, cu cele 14.064 de unităţi înmatriculate, din ianuarie până în octombrie, Dacia Logan este pe primul loc, dar în scădere cu 35,2%, comparativ cu anul trecut. Clasamentul continuă cu Dacia Sandero (7.419 unităţi, +0,6%), Dacia Duster (7.067, -24,4%), Renault Clio (3.134, -29,4%) şi Skoda Octavia (2.609, -38%).