Conform unui comunicat al Politiei Române, în perioada 29 – 30 mai, Direcţia Rutieră a organizat o acţiune comună, la nivel naţional, împreună cu Registrul Auto Român pentru prevenirea de evenimente rutiere cu consecinţe grave produse pe fondul defecţiunilor tehnice ale autovehiculelor.
Echipele de control au urmărit verificarea sistemului de frânare, a celui de reducere a zgomotului şi a emisiilor poluante, a mecanismului de direcţie, instalaţiei de iluminare/semnalizare, existenţei şi autenticităţii seriilor/numerelor de identificare ale vehiculelor, precum şi a legalităţii montării şi utilizării luminilor de altă culoare sau intensitate, a dispozitivelor ori accesoriilor de avertizare, altele decât cele omologate.
De asemenea, a fost verificat sistemul de rulare (punţi, roţi, anvelope şi suspensie), corectitudinea datelor din certificatul de înmatriculare şi concordanţa acestora cu datele şi caracteristicile tehnice ale vehiculelor, deţinerii inspecţiei tehnice periodice şi valabilitatea acesteia, deţinerii certificatului de agreare pentru activitatea de transport în regim de taxi/viza anuală şi aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale, cu excepţia celor omologate şi/sau certificate de către autoritatea competentă şi care sunt marcate corespunzător.
Pentru neregulile depistate, au fost aplicate 7.405 sancţiuni contravenţionale. Din totalul acestora, 4 au fost aplicate pentru defecţiuni ale sistemul de frânare, 12 pentru defecţiuni ale mecanismului de direcţie, 219 pentru defecţiuni ale sistemului de rulare (anvelope), 621 pentru defecţiuni ale instalaţiilor de iluminare/semnalizare, 100 pentru aplicarea de folii neomologate sau a tratamentelor chimice pe parbriz, geamurile laterale sau lunetă, 597 pentru alte defecţiuni tehnice, 159 pentru neefectuarea în termen a inspecţiei tehnice periodice, 20 pentru utilizarea luminilor de ceaţă utilizate în alte condiţii decât pe timp de ceaţă, 5.573 pentru alte abateri de la normele rutiere şi 100 pentru abateri prevăzute de alte acte normative.
Pentru defecţiuni tehnice grave ale mecanismului de direcţie sau ale sistemului de frânare au fost reţinute 18 permise de conducere în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice, iar pentru alte defecţiuni, cu gravitate mai redusă, au fost retrase 717 de certificate de înmatriculare, 661 dintre acestea au fost retrase vehiculelor înmatriculate in România, 26 celor destinate transportului de persoane în regim taxi şi 30 vehiculelor înmatriculate in alte state.
Poliţiştii rutieri au dispus în 18 cazuri imobilizarea autovehiculelor respective, întrucât pericolul creat de defecţiunile tehnice constatate era major, evitându-se în acest fel producerea unor evenimente rutiere.