Ponderea sportivelor de top semnate Porsche a crescut în Țiriac Collection cu două exemplare fabuloase purtând indicativul GT3!

Porsche 911 GT3 este unul dintre automobilele actuale reprezentative în manieră completă pentru sportivitatea tradițională autentică. Motorizare aspirată cu 6 cilindri, inginerie constructivă „lightwieght' într-o tratare tehnologic rafinată, nimic pentru „glam', totul pentru performanță! În cazul acestor sportive, luxul constă în nivelul foarte înalt al potențialului sportiv.

Țiriac Collection anunță includerea a două exemplare dezvoltate de marca germană pornind de la seria Porsche GT3: este vorba despre un Porsche 911 GT3 R rennsport (dedicat circuitelor de viteză) și un Porsche 911 GT3 RS (automobil înmatriculabil). Noile exponate Porsche pot fi admirate începând cu data de 6 decembrie 2024, alături de cele peste 170 de vehicule expuse în galeria situată în vecinătatea aeroportului internațional Henri Coandă – Otopeni.

Aceasta este prima dată când o astfel de mașină, un 911 GT3 R rennsport, este vândută unui privat. Mi-a luat un an de zile să conving familia Porsche să-mi vândă această mașină. Cealaltă, 911 GT3 RS, merge pe stradă, fiind făcută anume pentru acest scop. Avem norocul să le avem acum aici pe amândouă; abia aștept să văd cât de mult se vor delecta cei care ne vizitează, și în special copiii. Mulțumesc familiei Porsche pentru că m-a ajutat să realizez acest lucru. O să îmi măresc colecția atât cât pot, fiecare obiect de aici având o valoare care va rămâne peste timp', a declarat domnul Ion Țiriac în cadrul evenimentului inaugural.

În stânga avem o mașină de stradă, iar în dreapta nu avem doar o mașină, ci o bijuterie. 911 GT3 R rennsport este construită pe baza caroseriei lui 911 GT3 RS, transformată într-o bijuterie printr-o evoluție tehnică extraordinară, inspirată de modelul Le Mans, celebra cursă care se desfășoară din 1923 – cele mai multe ediții, 19 în total, fiind câștigate de Porsche. De ce le-a câștigat Porsche? Pentru că Porsche înseamnă tehnologie, ordine germană, echipă organizată. Această mașină este mai mult decât o mașină de curse; de aceea am numit-o bijuterie. Este o mașină care nu poate fi decât iubită. Este o mașină pe care doar o iei, o pui pe circuit, te bucuri de experiență, iar apoi te întorci acasă și iei mașina de stradă', a adăugat Titi Aur, multiplul campion național de raliuri.

Porsche 911 GT3 R Rennsport va fi produs în doar 77 de exemplare. Având un raport masă/putere excepțional, de numai 2 kg/CP, un motor de 620 CP și o caroserie complet realizată din fibră de carbon, automobilul arată ce se poate obține când tehnologia are prioritate în fața costurilor. Aripa deportantă impunătoare, inspirată de legendarul Brumos Porsche 935/77, depășește rolul funcțional și devine un simbol al ingineriei aerodinamice revoluționare.

Motorul boxer cu șase cilindri de 4,2 litri, capabil să atingă 9.400 rpm, dezvoltă o putere de 456 kW (620 CP). Acesta este cel mai puternic motor aspirat natural instalat pe o mașină de curse de tip GT, oferind un raport impresionant de 148 CP/litru, un record pentru această categorie.

Cum s-a putut ajunge la cele menționate mai sus? Prin modificarea în manieră extremă a deja remarcabilului Porsche 911 GT3 RS, un adevărat simbol al performanței de vârf și al tehnologiei avansate inspirate din motorsport. Cu un motor aspirat natural de 525 CP, care atinge regimul maxim la 9000 rpm, acest model este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde și să ajungă la o viteză maximă de 296 km/h. Greutatea sa redusă de 1.450 kg și aerodinamica inovatoare, inclusiv aripa spate activă derivată din Formula 1, conturează un design dedicat performanței fără compromisuri.

Porsche 911 GT3 RS este o piesă rară în adevăratul sens al cuvântului, a parcurs bucla nordică Nordschleife a circuitului de la Nürburgring (20,8 kilometri) în 6 minute și 49.328 secunde – cu 10.6 secunde mai rapid decât 911 GT3, redefinind standardele mașinilor de performanță.

Interiorul său, cu scaune din fibră de carbon, hamuri de curse și finisaje din Race-Tex, reflectă inspirația din lumea inconfundabilă a competițiilor de viteză, iar volanul avansat cu reglaje precise ale suspensiei și diferențialului completează experiența de condus de top.

Prin integrarea acestui duo remarcabil care reflectă în fiecare detaliu esența Porsche, Țiriac Collection continuă să ofere o perspectivă unică asupra celor mai sofisticate și performante vehicule, care își pun amprenta asupra istoriei automobilismului.

Adaugă un comentariu

Articole similare