Porsche a prezentat noua generație a modelului de competiție 911 GT3 R, destinat echipelor private care activează în competițiile internaționale GT3.
Derivat din modelul de serie 911 GT3 RS, acesta dispune de o caroserie ultraușoară cu structură din aluminiu și oțel. Spoilerele, arcele roților, portierele și carenajele laterale sunt realizate din CFRP (plastic ranforsat cu fibre de carbon), iar toate suprafețele vitrate, inclusiv parbrizul (în premieră) sunt din policarbonat.
Mulțumită unui ampatament majorat cu 8,3 cm comparativ cu predecesorul său, noul GT3 R are cu un centru de greutate optimizat. Și aerodinamica a fost îmbunătățită, mulțumită unor elemente care amplifică forța deportantă: pe arcele roților frontale au apărut prize de aer, iar în spate se găsește o aripă uriașă, de 2,0 metri lățime.
O sursă de inspiraţie a fost și modelul mai extrem 911 RSR, de la care GT3 R a preluat arhitectura cu radiator dispus central. Producătorul susține că această soluție avantajează distribuția maselor și oferă un risc mai redus de deteriorare a acestuia în cazul unei coliziuni.
În spatele punții spate se găsește un propulsor boxer cu șase cilindri, derivat din cel al versiunii stradale 911 GT3 RS. Acesta are o cilindree de 4,0 litri, injecție directă de benzină și distribuție variabilă, fiind capabil să dezvolte o putere maximă de peste 500 CP. Resursele motorului sunt transmise punții spate printr-o cutie de viteze secvențială cu șase rapoarte.
Frânarea este asigurată de un sistem de înaltă performanță, cu discuri perforate de 380 mm pe puntea față și 310 mm pe spate. Etrierele anterioare au construcție monobloc din aluminiu și dispun de șase pistonașe.
Prețul de pornire pentru un astfel de exemplar este de 429.000 de euro, la care se adaugă și taxele locale. Primii clienți de 911 GT R își vor primi mașinile la sfârșitul acestui an.