Noul Porsche Cayenne vine cu cateva atuuri demne de luat in seama. Trei versiuni vor consuma in medie sub 10 l/100 km, iar doua versiuni vor emite sub 200 g/km.
De asemenea, Cayenne S cantareste doar 2065 kg, cu 180 kg mai putin decat actualul model, ceea ce inseamna o reducere a masei de aproape 10%. Porsche declara ca reducerea greutatii este in fapt de 250 kg, dar noul model are cateva echipamente suplimentare de siguranta care au crescut masa.
Noul Cayenne va fi oferit cu cinci motorizari
Cayenne V6 aspirat, de 3,6 litri si 300 CP. Cayenne S are motor V8 aspirat de 4,8 litri si 400 CP; Cayenne S Hybrid: motor V6 de 3 litri cu compresor mecanic de 333 CP, combinat un motor electric de 47 CP. Puterea totala atinge 380 CP, iar cuplul maxim este de 580 Nm. Emite doar 193 g/km CO2 si consuma doar 8,2 l/100 km. Urmeaza Cayenne Turbo cu motor V8 turbo de 4,8 litri si 500 CP si Cayenne Diesel cu motor V6 diesel de 3 litri si 240 CP.
Versiunea de baza si dieselul vor fi cuplate standard cu cutie manuala cu 6 trepte, in timp ce Cayenne S, S Hybrid si Turbo vor avea standard cutie automata cu 8 trepte.
Sistemul de tractiune a fost complet schimbat, fiind cu ambreiaj multidisc controlat electronic, preluat de la Panamera 4S. Cuplajul central se poate bloca si optional se ofera diferential blocabil pe puntea spate.
Noul Cayenne este disponibil in continuare cu cinci locuri, dar ampatamentul a crescut cu 4 cm la 2925 metri. De asemenea, bancheta spate este culisanta pe distanta de 160 mm. Volumul standard al portbagajului masoara 670 litri, cu 120 litri mai mult ca inainte si poate ajunge prin rabaterea banchetei la 1780 litri.
Designul caroseriei este mai apropiat de spiritul modelelor Porsche, scotand in evidenta foarte clar DNA-ul Porsche. Ne referim la aripile mai bombate si decuparea capotei care este mai ingusta, la linia mai profilata a umerilor spate si la partea frontala mai ascutita. Din lateral, masina pare mai dinamica, nu din cauza dimensiunilor, ci datorita liniei caroseriei mai inalte si a suprafatei vitrate mai scunde si mai alungite.
Interiorul este tipic Porsche, aliniindu-se acum la caracteristica de baza a marcii. Turometrul este plasat central pe tabloul de bord in centrul celor cinci cadrane traditionale intrepatrunse. Plansa de bord cu multe butoane este similara celei de la Panamera, monitorul de la sistemul de navigatie fiind plasat mai sus ca la vechiul model, lucru posibil datorita noului design al gurilor de ventilatie care flancheaza acum monitorul. In spatele schimbatorului se afla butoanele pentru reglarea garzii la sol, a tariei suspensiei pneumatice si a diverselor programe off-road.
Porsche a vandut in sapte ani 170000 modele Cayenne, mult mai putin decat cele peste 500000 BMW X5 vandute in aceeasi perioada. Pe de alta parte, Cayenne este cel mai vandut Porsche, reprezentand o treime din vanzarile totale ale marcii.
Update 25.02.2010 | 17.00 – fotografii noi