Privind primele imagini oficiale, putem spune că noul Porsche Macan s-a „taycanizat”, cel puțin ca înfățișare. Mai avem și alte detalii.

Prin noua generație Porsche Macan, marca din Zuffenhausen lansează cea de-a doua sa serie de automobile cu propulsie 100% electrică. Varianta cea mai puternică dispune de 639 CP și aceasta nu ar fi singura cifră impresionantă pentru noul Porsche Macan. Mai notăm că încprcarea rapidă se poate desfășura la un flux electric de până la 270 kW, iar autonomia WLTP se ridică până la 613 km.

„Ridicăm seria Porsche Macan la un nivel complet nou – cu performanțe excepționale, o nouă experiență a conducerii și un design impresionant’, a declarat Oliver Blume, Președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. Cariera comercială a seriei va debuta cu versiunile Porsche Macan 4 și Porsche Macan Turbo. Aceasta din urmă mizează pe un cuplu de 1130 Nm. Cea mai mare baterie disponibilă are capacitatea de 100 kWh.

„Intenția noastră a fost să oferim cel mai sportiv model din segmentul său prin acest Porsche Macan integral electric’, a declarat Jörg Kerner, Vicepreședinte Product Line Macan. Porsche folosește exclusiv cea mai recentă generație de motoare electrice PSM cu excitație permanentă pe punțile din față și din spate pentru a obține o eficiență dinamică excelentă și a permite valorificarea optimă a puterii.

Cifrele comunicate oficial reflectă performanțe remarcabile: pornind cu Launch Control, Porsche Macan 4 mizează pe o putere în regim boost de până la 300 kW (408 CP), în timp ce Macan Turbo se laudă cu până la 470 kW (639 CP). Cuplul maxim al celor două versiuni menționate este de 650, respectiv 1130 Nm. Valorile acestea garantează performanțe dinamice excelente. Porsche Macan 4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, în timp ce Porsche Macan Turbo are nevoie doar de 3,3 secunde. Cele două modele ating viteze maxime de 220, respectiv 260 km/h.

Motoarele electrice își primesc energia de la o baterie litiu-ion montată în podea, cu o capacitate brută de 100 kWh, din care până la 95 kWh pot fi utilizați. Bateria HV este o componentă centrală a proaspăt dezvoltatei Premium Platform Electric (PPE) cu arhitectură calibrată pe tensiunea de 800 V și utilizată de Porsche pentru prima dată la noua generație Porsche Macan.

Puterea de încărcare la sursă de curent continuu este de până la 270 kW. Bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% în aproximativ 21 de minute la o stație de încărcare rapidă adecvată. La stațiile de încărcare de 400 V, un comutator de înaltă tensiune din baterie permite încărcarea prin împărțirea efectivă a bateriei de 800 V în două baterii, fiecare cu o tensiune nominală de 400 V. Acest lucru permite o încărcare deosebit de eficientă, fără un transformator suplimentar, de până la 135 kW. Încărcarea la curent alternativ cu până la 11 kW este posibilă prin wallbox-urile de uz casnic.

Până la 240 kW de energie pot fi recuperate prin intermediul motoarelor electrice în timpul conducerii. Dispozitivul Integrated Power Box (IPB) contribuie, de asemenea, la eficiența noilor modele Porsche Macan, economisind în același timp greutate și spațiu. IPB-ul inovator și compact combină trei componente – încărcătorul de curent alternativ la bord, încălzitorul de înaltă tensiune și transformatorul DC/DC. Gama combinată WLTP este de până la 613 km la Macan 4 și de până la 591 km la Macan Turbo.

taguri
Adaugă un comentariu