Proba sacului cu fân! Cum dădeau examen primii români dornici să aibă permis auto!

La început, nu existau şcoli de şoferi în România, trebuia doar făcută o cerere şi permisul era obţinut. Ulterior, primele reglementări în domeniul circulaţiei vehiculelor au apărut în 1868, când Consiliul Comunal al Capitalei a stabilit regulile pe care trebuie să le îndeplinească birjarii.

Primul examen pentru obţinerea permisului de conducere a avut loc în 1908, cu toate că nu existau școli de șoferi, iar proba era de-a dreptul hilară, vizând numai reflexul de a frâna în caz de pericol: candidatul trebuia să circule cu viteză pe un traseu, iar ofiţerul examinator îi arunca în faţa automobilului un sac de fân, candidatul trebuind să frâneze instantaneu. Dacă nu atingea sacul de fân, era considerat admis.

Ce se întâmpla în Alba Iulia pe vremea în care nu erau mașini! Cum se lua permisul’ de trăsură în anii 20

În 1909 erau înregistrate în România 447 de automobile, cel cu numărul 169 era al lui Nicolae Titulescu. Şcolile de şoferi au început să apară odată cu anul 1910, iar la prima şcoală de şoferi se studiau două materii: „Omorârea de oameni” şi „Scoaterea de fum a maşinilor” şi se făcea practică, scrie ziarullumina.ro.

Permisul de conducere și istoria sa. Cine l-a deținut pe primul și care a fost statul care a introdus obligativitatea permiselor

Adaugă un comentariu