Japonezii de la Nissan au anunțat rezultatul unei anchete interne cu privire la raportarea testelor de emisii derulate la inspecția finală a vehiculelor produse pe piața respectivă.
Şeful Nissan nu vede nici o valoare în fuziunea cu Renault
Situația la care facem referire este legată de testele de emisii și de consum de carburant realizate într-un mediu diferit de cel prescris, precum și realizarea de rapoarte de inspecție bazate pe valori modificate.
Singura fabrică neafectată de inconcordanțele în măsurare a fost uzina Motor Kyushu, localizată în regiunea omonimă și transformată în entitate separată în anul 2011. Respectiva fabrică Nissan este responsabilă de mai mult de jumătate din cota de producție a mărcii nipone în Țara Soarelui Răsare.
Sfaturi de la specialiști: despre turbosuflante, îngrijire și reparații
Nissan este a doua marcă auto din Japonia în materie de volume de vânzări, iar datele falsificate despre care vorbim în acest material au fost remarcate în urma unui audit intern operat voluntar.
Aparent, procesul final de inspecție al vehiculelor era neconform cu standardele interne prin faptul că nu erau respectate condițiile predefinite pentru efectuarea acestor teste, iar anumite rapoarte de inspecție erau bazate pe cifre modificate, au descoperit experții firmei de avocatura Nishimura și Asahi în urma unei anchete. A doua situație descrisă era inevitabilă în contextul realizării unor teste în condiții neconforme cu standardele interne, obținerea unui rezultat corect în urma unui test neconform fiind imposibilă.
Jumătate din maşinile verificate în trafic anul trecut de RAR aveau probleme tehnice
Următorul pas al cercetării efectuate de experții în legislație vizează descoperirea cauzelor care au dus la această situație și schimbările pe care trebuie să le facă Nissan la nivel intern pentru a preveni reapariția unor asemenea probleme. Ancheta a demarat în septembrie 2017 în urma unui supra-control intern care a dus la un recall de 1.2 milioane de unități.
Nissan a făcut o verificate completă a datelor obținute în testele interne, iar acestea arată că toate modelele care au fost testate respectă valorile din cataloagele oficiale în materie de consum de carburant, deci nu este o problemă în ceea ce privește consumul de carburant declarat al acestora. Practic, nu sunt erori în ceea ce privește datele de consum declarate de constructor, problemele constatate fiind de ordin procedural la nivel de uzină.
Un Nissan GT-R a intrat în Cartea Recordurilor după ce a realizat un drift la 305 km/h
În ciuda neconcordanțelor de la uzinele sale din Japonia, Nissan afirmă că toate modelele din oferta sa, cu excepția lui GT-R, sunt conforme cu toate standardele de siguranță din Japonia. Nu este clar de ce nu este și GT-R pe această listă publicată în comunicatul de presă, dar așteptăm clarificări oficiale privind situația lui ‘Godzilla’.
Nissan GT-R Nismo facelift – Modificări subtile
Testele neconforme au fost derulate în cursul anului 2017, arată comunicatul de presă al mărcii japoneze. Nissan nu a specificat câte unități au fost afectate de această situație, însă reprezentanții companiei și-au exprimat regretul față de acționari și clienți pentru greșeala internă.
Un nou sistem de evacuare care reduce emisiile de gaze de la Bosch
Spre deosebire de scandalul Dieselgate, cei de la Nissan nu au operat modificări care să le favorizeze vehiculele în testele de emisii, deci producătorul și clienții săi pot sta liniștiți din această privință, deoarece valorile declarate pentru consum și emisii sunt conforme cu normele legale în domeniu.