Pentru toți constructorii auto, numărul de autovehicule vândute este deosebit de important. Nu neapărat și pentru Ferrari, care a înregistrat un profit substanțial pentru fiecare dintre cele 10.131 de mașini vândute anul trecut.
Chiar dacă în 2019 s-a înregistrat o scădere generală a vânzărilor autoturismelor față de 2018, cifrele au rămas, în mare parte, la fel de impresionante. Doar în Statele Unite s-au vândut aproximativ 17,1 milioane de mașini.
Conform unei analize efectuate pe Fiat Group World, aflăm că Ferrari a obținut o marjă de profit de 23,2 % din valoarea fiecărui supercar vândut, ceea ce se traduce printr-un profit de 86.801 euro. Nu e deloc rău, mai ales dacă înmulțim această sumă cu 10.131 de exemplare.
Prin comparație, pentru a obține același profit, ceilați producători au avut de vândut un număr semnificativ mai mare de mașini. BMW trebuie să vândă 30 de mașini pentru a ajunge la un profit de 86.801 euro, VW trebuie să vândă 56, iar Mercedes 67. La extrema cealaltă se află Ford, care are de vândut 908 mașini sau Nissan cu 928 de vehicule.
Totuși, trebuie să luăm în considerare și valoarea unui singur exemplar Ferrari. Chiar și cele mai ieftine modele au un preț care trece ușor de pragul celor 200.000 de euro. Cifrele impresionante de profit au fost realizate prin adoptarea unor tehnologii noi și prin adaptarea la piața auto în continuă schimbare.
Din păcate, industria auto a fost puternic afectată de criza mondială de sănătate de anul acesta. Cu toate acestea, mai multe uzine vor reîncepe în curând producția. Printre ele se află uzina Dacia de la Mioveni.